Antalya
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
31°

CK’dan Rus yöneticiye elektrik hırsızı muamelesi

YAYINLAMA:
CK’dan Rus yöneticiye elektrik hırsızı muamelesi

Tükettiğimiz su, doğal gaz ya da elektriğin ne kadar olduğunu gelen ekiplerin sayaçları okumasıyla öğreniyoruz. Bu nedenle bu kurumlardan gelen ekiplere kapılarımızı her zaman açık tutuyoruz. Fakat bu kurumlardan gelen ekiplerin başında çoğu zaman kimse bulunmuyor. Bu kişilerin binada ne yaptıklarını bilemiyoruz. Hatta bu gelen kişilerin gerçekten elektrik, doğal gaz ya da içme suyu ile ilgili kurumlardan olup olmadığını bile bilemiyoruz. Bu nedenle bazen istenmeyen olaylarla da yaşanabiliyor. Benim ikamet ettiğim Konyaaltı Altınkum Mahallesi’ndeki apartmanda da geçtiğimiz 19 Ağustos’ta böyle bir olay yaşandı.

ckdan-rus-yoneticiye-elektrik-hirsizi-muamelesi-3.webp

Ben her katında tek daire olan 8 katlı bir apartmanda yaşıyorum. Zemin kattaki komşumuz Almanya’da. Bazen yaz aylarında tatile geliyor. Diğerleri burada ikamet ediyor. Hepsinin de hali vakti yerinde. Şu anda kimi yazlığında kimi de tatilde. Bu nedenle apartmanın yarısı boş. Apartmanımızın yöneticiliğini de uzun yıllardır bir iş adamının Rus eşi yapıyor. Her ne kadar Türkçe’ye çok vakıf olamasa da yöneticimiz görevini çok iyi yapıyor. Apartmanımıza ait ortak alanının elektrik aboneliği de komşumuzun üzerine kayıtlı. Geçmişte binayı inşa ettiren şahsın üzerineydi. Bu kişinin apartmanla alakası kalmayınca aboneliği komşulardan birinin üzerine alması gerekiyordu bu yüzden yöneticiden rica ettik. O da aboneliği üzerine aldı. Geçtiğimiz Temmuz ayının sonlarında yöneticimiz Moskova’daki ailesini ziyarete gitmişti...

ckdan-rus-yoneticiye-elektrik-hirsizi-muamelesi-2.webp

Yaklaşık bir buçuk ay kadar Rusya’da kaldı. Bu süreçte geçen 19 Ağustos günü ben evdeyken kapım çaldı. CK Akdeniz’den geldiğini söyleyen bir genç vardı kapıda. Bu yüzden kapıyı açtım. Ardından asansörümüzün elektriği kesildi. Neler olup bittiğini anlamak için merdivenlerden yürüyerek aşağıya indim. Zemin katın merdivenlerinin yanındaki elektrik saatlerinin yanında bir genç vardı. Ne yaptığını sordum. Apartmanın ortak elektriğinin bağlı olduğu elektrik saatini değiştirmeye gelmiş. 10 yılı doldurunca saatler değiştiriliyormuş. Dairelerin saatleri geçen yıl değişmiş. Bu yıl da ortak alanın elektriğindeymiş sıra. Rus yöneticimizin abonesi olduğu ortak alanın elektrik sayacını söküp yenisini, takmış. Ancak eski sayaçla yeni saat arasında model farkı olduğu için asansörün bağlı olduğu kablo kısa gelmiş. Bundan dolayı elektriği tekrar açamamış. “Peki ne olacak” dedim. Durumu CK’ya bildirdiğini, bir kişinin gerekli kabloyu getireceğini, onun gelmesini beklediğini söyledi. Sonra da “Siz de varsa onu da takabiliriz” dedi, gösterdiği kablo bizde olmadığı için “Yok” dedim. Bunun üzerine arkadaşının kablo getirmesini beklemeye başladık. Gelen olmayınca ben dışarı çıktım. 10 dakika kadar sonra tekrar eve geldiğimde saatlerin başında bir başka genç vardı. Kabloyu getiren kişiymiş. “Diğeri nerede” diye sordum. “Çatı katındaki Asansör dairesine çıktı” dedi. Asansöre elektrik gitmiyordu. “Şimdi asansörün elektriği geldi” dedi. Asansör kabini zemin katta olduğu için binip yukarıya çıktım. Kapıda CK’nın bu personeliyle karşılaştım. Yeni sayaca kabloyu bağlarken asansöre giden elektriğin termik rolesinin sigortası da atmış, onu onardığını söyledi. Eskiden asansör tamirciliği yaptığını ve o nedenle arızalı roleyi bulup elektriğin gelmesini sağladığını söyledi. Düşünebiliyor musunuz?

ckdan-rus-yoneticiye-elektrik-hirsizi-muamelesi-4.webp

CK’nın elemanı apartmanda kimseye haber vermeden asansör dairesine çıkıp kapıyı açıp içeride bir şeyler yapıyor. Görmesem bundan haberimiz bile olmayacaktı. Sorunu giderdiğini söylediği için bir şey demedim. Peki sonra ne mi oldu? Geçtiğimiz 1 Eylül’de bu elemanların asansörle sayaca bağladığı kablo yüzünden aprtmana kaçak elektrik kullanmaktan işlem yapıldı. Binanın elektriği kesildi. Ağustos ayının son günlerinde Rusya’dan dönen komşumuza kaçak elektrik kullanmaktan 33 bin 900 lira ceza kesildi. Elektrik hırsızı tutulan yöneticimiz şoka girdi. “Bu parayı ödemezseniz elektrik açılmaz” dendi. Paşa paşa ödedik. İtirazımızı da yaptık. Elektriğimizin tekrar açılması için CK Kurumsal İletişim’den Yaşar Çebişli ile Eda Hanım çok yardımcı oldu. Kendilerine çok teşekkür ederiz. Ancak CK’nın kendi bağladığı sayaçtaki kablodan dolayı elektriğimizin kesilmesi ve binaya kaçak elektrik tesisatı çekmekle suçlanan yöneticimiz bu duruma çok üzüldü. Şayet itirazımızdan olumlu sonuç alamazsak elbette CK Akdeniz hakkında gerekli işlemleri de yapacağız. Siz siz olun apartmanınıza gelenlerin binada ne yaptığına bakın. Bizim yöneticinin yaşadığı bu durum her abonenin başına gelebilir.

ckdan-rus-yoneticiye-elektrik-hirsizi-muamelesi-6.webp

ckdan-rus-yoneticiye-elektrik-hirsizi-muamelesi-5.webp

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız