Artık Akdeniz Gerçek’teyiz
Sevgili okurlar, Gazeteciliğin emeklisi olmuyor. 1995 yılından beri gazeteciyim. Ömrüm sokaklarda haber kovalamakla geçti. Ekonomiden politikaya, turizmden, adliye muhabirliğine kadar gazeteciliğin her sahasında görev yaptım. Bu süreçte birçok kez saldırıya da uğradım. Dayak da yedim. Yaptığımız haberlerden dolayı adliyelik de oldum. Türkiye’nin en büyük Holding patronlarıyla birlikte yargılandığım davalar da oldu. Ama bugüne kadar yaptığım her haberin ve yazdığım her kelimenin kapı gibi arkasında durdum. Açılan davaların hiç birinden ceza da almadım. Vicdani ve hukuki sorumluluğumuzu göz önünde tutarak her kelimeyi özenle seçerek haber niteliği taşıyan olayları olduğu gibi okurlara aktarmaya çalıştım. 2016 yılında emekliliği hak ettim. 2017 yılının sonbaharında “Artık yeter” diyerek Doğan Haber Ajansı’nda (DHA) adliye muhabiriyken çalışma hayatımı noktaladım. Daha doğrusu noktaladığımı zannettim. O günlerde çiçeği burnunda bir emekli gazeteciyken tanıştığım bir polis memuru ne iş yaptığımı sormuştu.” Emekliyim” diye yanıt verince “Nereden” diye derine inmişti. Polisler meraklıdır. İllaki nereden emekli olduğumu da öğrenecek. Gazeteci olduğumu söyleyince yüzüme bakarak, “Gazetecilerin ve polislerin emeklisi olmaz” demişti. Aradan neredeyse 10 yıl geçmiş. O polis memurunun dediği gibi gazetecinin de emeklisi olmuyor. Bizimkisi ömür boyu süren bir meslek. “Benden buraya kadar. Artık bir kenara çekileyim” diyemiyorsunuz. Yaşananlara kayıtsız kalamıyorsunuz. Ülkede yaşananlara tepkisiz kalamıyorsunuz. Sanatçılar da öyledir. Ömür boyu mesleklerini icra ederler. Bizimkisi de öyle. Siz istemeseniz bile o habercilik ruhu sizin peşinizi bırakmıyor. “Tamam, yeter” deseniz de olmuyor. Haliyle emekli olduktan sonra da gazetecilik hayatımız devam ediyor. Emekli olduktan sonra uzun süre Lider Medya’da çalıştım. Şimdi de Akdeniz Gerçek Gazetesi’ndeyim. Sevgili dostlarım Songül ve Ahmet Başkaya’nın daveti üzerine ben de Akdeniz Gerçek Gazetesi’nde yazmaya başlıyorum. Antalya’nın geçirdiği yarım asırlık değişimin bizzat tanığıyım. Burada kimi zaman eski Antalya’yı, kimi zaman da güncel sorunları kaleme alacağız. Esenlikle kalın