Murat Yıldırım

Murat Yıldırım

ŞEHİR İNSAN VE TRAFİK (2)

Her alanda ve beldelerimizde trafik akım şemasına bakıldığında istiabın üzerinde bir araç potansiyelinin varlığından bahsedilebilir. Bu durumda sağlıklı bir çevreden, kaliteli bir şehir yaşamından söz edilemeyeceği çok açık. Özellikle konuyu Antalya şehir merkezine ve şehir çevresine odaklandırdığımızda şu hususlara değinme zorunluluğu mevcuttur.
1) Kent mühendisliği bakımından şehrimizin mevcut hali dikkate alınarak yeniden bir planlamaya ihtiyaç vardır,
2) Eksik durumdaki işaretleme ve yön levhaları konusu üzerinde durularak eksiklikler giderilmelidir. Öncelikle teknik bir çalışma grubu marifetiyle şehrin her tarafında ciddi bir çalışma yapılarak trafik hızının kesilmesine neden olan kör noktalar canlandırılmalıdır.
3) Hız kesici engeller kaldırılmalıdır. Sahada yeterli sayıda trafik polislerimiz olmalıdır.
4) Yer seçimi bakımından trafik lambalarının durumu ve bulunduğu noktalar yeniden gözden geçirilerek düzenleme yapılmalıdır. Ayrıca zaman ayarlı lambalar devreye sokulmalıdır. Trafikte araç yoğunluğuna göre lambaların ışıkları ayarlanmalıdır. Haddinden fazla devrede ''arak sönmeyen lambaların ayarları düzeltilmelidir.
5) zorunlu ihtiyaç duyulan yol güzergahlarına mutlaka alt ve üst geçit sistemi kurulmalıdır.
6) Günün belli saatlerinden sonra (mesela saat 24.00 ten sabah saat 06.00 ya kadar geçecek. zaman içinde lambalar ikaz durumuna geçirilmelidir.
7) Tüm sürücüler düzenli olarak uygun zaman aralıklarında tazeleme eğitimlerine alınmalıdır. 
8) Toplu taşım hizmetleri iyileştirilerek ve güçlendirilerek, özel araçların kullanımından caydırıcı uygulamalarda bulunulmalıdır. Vatandaşın toplu taşıma yönlendirilmesiyle ilgili cazibe yaratılmalıdır.
9) Şehir içinde bisiklet yolları belirlenerek bisiklet kullanımı özendirilmeli, motosiklet kullanımı disiplin altına alınmalıdır. Aynı paralelde uzunca zamandan bu yana moda haline getirilen, çok sayıda trafik kazalarına neden olan, önemli derecede trafiğin aksatılmasına neden olan skuturların kaldırılması,
10) Yayalarımızın ve engellilerimizin can güvenliği bakımından, kaldırımlarda motorlu araç hareketinin kesinlikle yasaklanması.
11) Şehir içi yollarda yeşil dalga planlamasının hayata geçirilmesi, bu konuda sürücülerin bilgilendirilmesi,
12) Özellikle yaz aylarında deniz ulaşımına önem verilmesi ve kıyı sularımızda deniz araçlarının hareketlendirilmesi bakımından yeni planlamalar yapılması, Kemer bölgesine gidecek yolcuların deniz ulaşımından yararlandırılması için deniz ulaşımının her bakımdan cazip hale getirilerek aynı istikamete giden otobüs ve minibüs gibi kara yolu araçlarının sayılarının düşürülmesi,
13) Özellikle ana caddelerde ve trafik hareketinin fazla olduğu sokaklarda araba parkına izin verilmemesi, mobil trafik polislerimizce rutin olarak cadde ve sokakların kontrol altında tutulması,
14) Okullarda ve geniş halk kesimlerinin bulunduğu yerlerde insanlarımızın trafik sorunları üzerinde bilinçlenmelerine dayalı eğitim çalışmaları yapılması, basın ve yayın aracılığı ile halka ve sürücülere yönelik eğitim spotları yapılıp yayınlarda bulunulması,
15) Özellikle ve bilhassa semt pazarlarının kurulduğu sokaklarda polis-zabıta- pazarcılar odası arasında üçlü koordinasyon oluşturularak Pazar yeri çevresinde çalışmalar yapılması vb....... Yukarıda anlatılanlara ilaveten bir de trafiğin ekonomik ve ekolojik boyutuna bakalım.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Murat Yıldırım Arşivi

Çıldırmamak için kendimi zor tutuyorum

30 Ağustos 2025 Cumartesi 09:38

Antalya'da susuzluğa çözüm reçetesi

29 Ağustos 2025 Cuma 11:07

Kurtuluşun reçetesi "Akdeniz Gerçek Gazetesi"

27 Ağustos 2025 Çarşamba 10:38

Gazipaşa bölgesinde su faciası

13 Ağustos 2025 Çarşamba 15:40

SAYIN CUMHURBAŞKANIM

12 Ağustos 2025 Salı 11:42

Türkiye çölleşiyor mu?

01 Ağustos 2025 Cuma 12:05