100 TL’mizin 79 TL’sini Harcadık

2025 yılının ilk 6 ayında dijital pazarlama ve medya yatırımlarında önemli bir hareketlilik yaşandı. 2024 yılının son çeyreğinde yoğunlaşan e-ticaret harcamaları ve dijital reklam yatırımlarının 2025 yılında da benzer bütçelerle devam etti. Türkiye'de 2025 yılının ilk 6 ayında her 100 TL’lik medya yatırımının 79 TL’sinin dijital mecralarda harcandı.

Sevgili okurlar, özellikle yapay zekâ temelli teknolojilerin yükselişi ile birlikte geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2025 yılının ilk 6 ayında da dijital pazarlama sektörü, hız kesmeyen bir dönüşüm ve büyüme süreci yaşıyor. Dijital yatırımların büyük bir bölümü, gösterim ve tıklama bazlı reklamlar ile video formatlarına yönelmiş durumda. Özellikle dikey videoların hayatımızda yoğun bir şekilde yer almasıyla birlikte, bu bütçelerin önemli bir kısmının da bu alana aktarılıyor.

2024 yılında en büyük harcama payı dijital reklamlara ayrılmıştı. Toplam medya yatırımları içinde dijitalin payı yüzde 74,2 olarak açıklanırken, dijital reklam yatırımlarının 158 milyar TL’yi aşmıştı. Bu yıl da tablo benzer şekilde ilerliyor. 2025 yılının ilk 6 ayında her 100 TL’lik medya yatırımının 79 TL’sinin dijital mecralarda harcandı. İlk 6 aylık dönemde, özellikle kış turizmiyle ilgili harcamalar ve kış sezonunu hedefleyen tekstil sektöründeki alışverişlerde belirgin bir artış yaşanmış. Bunun yanı sıra, otomotiv sektöründe hem sektörel bir canlanma hem de dijital tarafta reklam faaliyetlerinde gözle görülür bir artış söz konusu.

Robotlar Geliyor…

Dijital reklamlardaki bu artışta yapay zeka uygulamalarına olan talebin etkisi büyük. İşte firmalar bunu da avantaja çevirmenin yolununu da bulmaya hazırlanıyorlar. Nasıl mı? 2025 yılının son çeyreğinde yapay zekâ tabanlı sohbet robotlarında reklam gösterimlerinin ilk adımlarının atılabileceğini konuşuluyor sektörde.

ChatGPT, Deepseek, Gemini gibi yapay zeka araçlarının kullanım oranlarında ciddi bir artış oldu son zamanlarda herkes bu uygulamaları kullanıyor. Uzmanlar bu artışın yılsonuna doğru yoğun bir şekilde devam edeceğinden eminler. Yapay zekâ ile optimizasyon yapan, web sitelerini bu platformlar üzerinden duyurmaya ve tanıtmaya çalışan yeni bir ekosistem oluşuyor. Dijital pazarlama sektörü de bu gelişmeleri yakından takip ediyor. 2025 yılının ikinci yarısında bu alanlardaki reklam mecralarının da optimize edilmesi ve reklam süreçlerinin daha etkin bir şekilde devreye girmesi öngörülüyor.

Kıymetli okurlar; görüyorsunuz harcama oranlarına bakıldığında teknoloji, yapay zeka, dijitalleşme artık adını ne derseniz deyin insanoğlu kaptırmış gidiyor.Bir yandan dünyanın gidişine ayak uydurmak gerektiğini elbette savunuyorum ama diyorum ki; teknolojik gelişmelerle birlikte yeni mesleki alanlarda kendimizi yetiştirelim. Bütün bu teknolojik gelişmeler karşısında üstünlüğü makineye kaptırmamak için neler yapmamız gerektiği üzerinde düşünmeliyiz. Kendi üretimimiz olan teknolojinin bizi yönetmemesi için gerekli önlemleri almalıyız. Mademki içerisinde yaşadığımız bu gezegen insandan oluşuyor, o halde her tür inşanın da insan tarafından yapılması gerekir. Dünyanın insana yakışır biçimde inşa edilmesi için de insanın insan kalmayı tercih etmesi şart. Bunun için de teknolojide gelişmeliyiz, ancak sanattan, edebiyattan, felsefeden de vazgeçmemeliyiz. Dolayısıyla da kendimizi, insanlığımızı terk etmemeliyiz.

Sevgi&Saygı

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Ulaş Kökçe Arşivi

Türkiye'de 6.5 milyon sahipsiz köpek var!

04 Eylül 2025 Perşembe 14:33

KEMER’İN BELLEĞİ BU KİTAPTA

16 Ağustos 2025 Cumartesi 13:26

Rekora Koşuyor!

12 Ağustos 2025 Salı 11:53

Turzimde ‘Don Kişot’ Sevdası

04 Ağustos 2025 Pazartesi 11:26

6,3 Milyar Dolar Tasarruf Mümkün!

30 Temmuz 2025 Çarşamba 10:28