
Ulaş Kökçe
“Ramazan Yaklaşıyor, Harcamalara Dikkat!”
Oruç ibadetinin yerine getirileceği Ramazan ayı 1 Mart Cumartesi günü başlayacak. Peki hangi parayla Ramazan alışverişi yapılacak? İftar sofraları hazırlanacak? Vatandaş olarak daha bu soruların cevabını bulamamışken uzmanlardan çarpıcı bir uyarı geldi! Ayağı yorganımıza göre uzatmakta fayda var çünkü Ramazan ayında tüketiciler yüzde 64 daha fazla harcıyor. Aman dikkat!..
Geçtiğimiz yıla göre bu sene Ramazan ayı, 10 gün önce başlayacak. Ramazan ayı 2025 yılında 1 Mart Cumartesi günü başlayacak. Cuma gününü, Cumartesi’ye bağlayan gece ilk sahura kalkılacak. Ramazan ayı 29 Mart 2025 tarihinde tutulacak son oruçla birlikte tamamlanacak.
11 ayın sultanı olarak da bilinen Ramazan ayına sayılı günler kala pek çok hane iftar ve sahur sofralarını düşünüyor. Ekonomik göstergelerin bu kadar kötü gittiği bir dönemde dini vecibeleri yerine getirmek de bir hayli zorlaşıyor. Ama yine de kısıtlı olan paralar harcanırken daha dikkatli olalım sevgili okular. Çünkü yapılan araştırmalara göre bu ayda tüketiciler yüzde 64 daha fazla harcama yapıyorlar…
Yemek Pişirme Ürünleri Zirvede…
Ramazan ayına yönelik tüketici eğilimlerini içeren çalışmalar son zamanlarda ülkenin adeta fotoğrafını çeker nitelikte…
Günümüzde Ramazan artık tek bir ayla sınırlı kalmayıp daha geniş bir döneme yayılıyor ve tüketiciler hem gelenekleri yaşarken hem de kutlamalar yaparken daha fazla alışveriş yapıyor. Öyle ki ekonomik veriler de bu yönelimi destekliyor. Bu dönemde ülkemizde e-ticaret işlemlerinde yüzde 23’lük bir artış ve siparişlerin toplam değerinde yüzde 13’lük bir yükseliş gözlemleniyor.
Türkiye'de Ramazan ayı ile birlikte online market uygulamalarına ilgi artarken, özellikle yemek pişirme ürünleri ve küçük mutfak aletleri yoğun talep görüyor. Tüketicilerin yüzde 64'ü Ramazan ayında daha fazla harcama yapıyor. Bu artış, moda, ev ve bahçe, elektronik, güzellik ve sağlık, restoran ve yemek siparişi gibi birçok sektörü etkiliyor. Bu dönemde, gıda ve market ürünlerinden giyime, ev ve bahçe ürünlerinden elektroniğe kadar geniş bir yelpazede alışveriş yapılıyor. Özellikle online market uygulamaları ve küçük mutfak aletleri, Ramazan ayında yoğun ilgi görüyor.
Ramazanda Mobil Cihaz Kullanımı %74 Artıyor…
Ramazan ayında tüketici davranışlarındaki önemli değişimlere de ışık tutuyor. Mobil cihaz kullanımında yüzde 74’lük bir artış ve sosyal etkileşimlerde yüzde 70’lik bir yükseliş yaşanıyor.
Özetle Ramazan ayında harcamalara dikkat edelim sevgili okurlar. Markaların tuzaklarına düşmeyelim. Çünkü; Ramazan ayı, markalar için büyük bir fırsat sunuyor. Markalar Ramazan ayının manevi anlamına uygun, etkili reklam kampanyaları oluşturarak zihnimizi kolayca çelmeyi başarabiliyorlar. Mobil cihazların ve sosyal medyanın etkin kullanımı, kişiselleştirilmiş içerikler ve Derin Öğrenme destekli reklam teknolojileri, markaların Ramazan ayında başarıya ulaşmasında kilit rol oynuyor… O yüzden “Ramazan Yaklaşıyor, Harcamalara Dikkat!”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.