Tarım ve ticaretin katkısı gözardı edilmesi de Antalya’nın en önemli sektörü turizm..

Turizm yatırımcıları denizi, havasını, suyunu ve insan gücünü tepe tepe kullanmalarına karşılık Antalya’ya gerek maddi, gerekse sosyal, kültür ve sanat alanında katkı bulunmasa da turizm sektörünün katkısı büyük..

60’a yakın sektör turizmle iç içe..

Özellikle vergilerini Antalya’da ödemiyor turizmciler..

Bunun için yasa değişikliği lazım, bunu yapacak yürek, güç ve irade ortada yok.

Turizm iyi gitmediği zaman dişlinin çarkları gibi Antalya’da işler yolunda gitmiyor..

2016 ve 2017’de Antalya turizmde adeta dibe vurdu..

Hal böyle olunca da Antalya ekonomisi çok büyük darbeler aldı..

Bunun en önemli sebebi Rus uçağının düşmesi ya da düşürülmesi..

Antalya, adeta felç oldu..

Bu sıkıntıyı Antalya Ticaret ve Sanayi Odası(ATSO)Başkanı Davut Çetin ile Antalya Ticaret Borsası(ATB)Başkanı Ali Çandır, şu çarpıcı ifadeyle anlatmaya çalıştılar.

“Uçak sanki Antalya’ya düştü”

Turizmin yol haritası büyük sorunlar yaşadığımız Almanya ve Rusya’dan gelecek tatillere göre belirlendiği için bir boşluk doğdu..

Yeni pazarlar aramak gerekiyordu.

Yöntem Türk Hava Yolları’nın(THY) yaptığı gibi Suudi Arabistan’a direkt uçuşlar başlatmak değildi elbette..

Pazar bulmak için de adam gibi tanıtım lazımdı..

İşte bu noktada hep yaya kaldık..

Antalya Tanıtım Vakfı’nın(ATAV)neler yaptığını kamuoyu hemen hemen bilmiyor.

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, misyon üstlenerek  tanıtım turuna çıktı, ne ölçüde faydası olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip değiliz..

Festivaller ile tanıtıma katkı konulmak isteniyor.

Antalya Ticaret Borsası’ATB)“Şimdi Antalya Zamanı’ ile cesaret göstererek topa girdi.

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nın(ATSO)öncülüğünde ‘ Antalya Alışveriş Günleri’ ile piyasaya moral verilmeye çalışılıyor..

Yani özel sektör daha çabalı, daha atak, daha yürekli..

Devlet ya da hükümet yapamıyor tanıtımı, turizimciler ise kendi yağlarıyla kavrulmaya, fuar fuar  koşturarak yatak satmaya çalıştılar..

Asıl sorun da burada..

Antalya gibi bir dünya kentinin tanıtım sancısı çekmesi kabul edilir gibi değil..

Oysa Antalya’nın avantajları çok..

Başta Rus turisitler olmak üzere pek çok yabancı Antalya’yı Türkiye’nin bir sahil kenti değil de ayrı bir ülke olduğunu sanıyor..

Bu noktada Antalya’nın burnunun dibindeki bir dünya yıldızını hala devreye sokamamış olması dikkat çekici.

Antalya’da Samuel Eto’o gibi dünya çapında bilinen, tanınan ve çok sevilen, sempati duyulan bir kişi var..

Antalyaspor’un formasını taşıdığı gibi tanıtımını yapan Eto’o’yu gerek devletin, yani Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın tanıtım yüzü olarak seçmemiş olması hayret verici..

Kırmızı beyazlı takımın kaptanı Eto’o’yu dünya tanıyor, bizim turizmciler, bizim tanıtımcılar görmezlikten geliyor.,.

Eto’o’lu bir Antalya tanıtımını düşünün..

Antalya, Eto’o’nun kıymetini bilmedi, hala da bilemiyor..

Eto’o’nun Antalya’nın tanıtım yüzü olarak düşünülmesi gerektiğini söyleyen çok da gereğini yapan yok..