Siyaset dünyasının aktörleri arasında anket şirketleri de var.

İşini iyi yapan, tahminleri uçuk kaçık olmayan firmaları sözümüz yok.

Ancak kamuoyu araştırması gibi önemli bir konuda ayak oyunları yapanlara da iyi gözle bakmak olanaksız.

Mesela SONAR’ın sahibi Hakan Bayrakçı..

Hiçbir tahmini tutmadı, kimlerle, nerede nasıl anket yaptığı belirsiz olan Bayrakçı, iktidar partisine yaranmak adına mesleğine ihanet ettiği gibi, anket şirketlerine olan güvenin de sarsılmasına neden oldu.

Bir ara gözde bir kamuoyu araştırmacısıydı..

Televizyon televizyon dolaşıyor, laf ebeliği ile kamuoyunu ve seçmeni kendi görüş ve doğrultusunda yönlendirmeye çalışıyordu.

Foyası ortaya çıkınca da gözden düştü..

Şimdilerde haber ve yorumları ile vatandaşın psikolojisini bozan yandaş kanallarda arzı endam ediyor.

Gelelim son günlerdeki anket oyunlarına..

Kuşku yok ki 31 Mart yerel seçimleri ve yenilenen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimleri pek çok şeyi değiştirdi.

İktidar partisi AKP ve yandaşları gibi kamuoyu anket şirketleri de son yerel seçim sonuçlarından rahatsız oldu..

CHP’nin iktidara gidişin işareti olan yerel seçimlerdeki yükselişi onları da hem üzdü, hem de kaygılandırdı..

Çünkü ortada bir büyük pasta vardı, herkes payını alıyordu ve herkes halinden memnundu..

31 Mart yerel seçimleri pek çok kişi kuruluşları olduğu gibi onları da olumsuz etkiledi.

Bu durumda ne yapmak lazımdı ?

CHP’ye gaz vermek, oylarının yükselişini sürdürdüğü izlenimini yaratarak rehavet duygusunu aşılamaktı..

İktidar partisi ve yandaşları ‘bir şey yapmalı’ diye düşündüler..

Devreye de AKP’ye yakınlığı ile bilinen Avrasya Kamuoyu Araştırma Şirketi girdi..

Avrasya’nın Başkanı Kemal Özkiraz, yaptıkları son anketlerinde CHP’nin uzun yıllar sonra birinci parti çıktığını açıkladı..

Özkiraz, bu muhteşem anketinin sonuçlarını sosyal medyadan paylaştı.

Öyle buyurdu Avrasya’nın patronu :

 “1-7 Eylül tarihleri arasında yaptığımız araştırmamızda  CHP uzun yıllar sonra ilk kez birinci parti… Cumhur ittifakı hâlâ 43-45 bandında görünmesine rağmen MHP tamamen AKP seçmenlerinden aldığı oylarla yükselişte”  

Özkiraz’ın iddialarına göre AKP ve en başta MHP olmak üzere dün partiler oy kaybı yaşıyor..

Şöyle diyor Avrasya’nın Başkanı Kemal Özkiraz:

“İsraf ve yolsuzluk algısı, ekonomik kriz etkisi ile birleşiyor, AKP hiç bir adımı ile bu oy kaybını durduramıyor. Mülteci problemi de düşüşte büyük etken. İşsizlik ise krizin en büyük sonucu olarak etkili.İstanbul seçimlerinde yaşananlar ve haksızlık yapıldığı algısı da çok büyük kırılma meydana getirmiş. 23 Haziran seçimleri bir genel seçim olsaydı aynı tepki tüm yurtta oluşacaktı. Hukuksuzluk algısı AK Parti'nin her yerde oy kaybetmesine sebep olmuş”

Avrasya şapkadan tavşan çıkarır da AKP’ye yakın diğer anket şirketi ORC boş durur mu ?

Onlar da bir kamuoyu anketi patlattı..

ORC, anketinde “Bu Pazar milletvekili genel seçimi yapılsa hangi partiye oy verirsiz diye sorduğunu, seçmenlerin yüzde 30.6’sının AKP, yüzde 26.5’nin CHP yanıtını verdiğini belirtti.

ORC, elbette parti kurma aşamasında olan Ali Babacan’ı da sorma gereğini duymuş anketinde, Babacan’ın partisine oy vereceğini söyleyenlerin oranının yüzde 11.6 olduğunu da ilan etmiş.

Şimdi yanıt beklenen soru şu :

CHP, bu anket oyununa gelir mi ?

‘Nasıl olsa ilk seçimde birinci parti olacağız” diyerek rehavete kapılıp; yan gelip yatar mı ?

Özellikle de CHP’li belediyeler anket yanlışlığına düşer mi ?

Bekleyip göreceğiz..