Seminerin açılışında bir konuşma yapan ATSO Başkan Yardımcısı M. Cihangir Deniz, “Antalya Ticaret ve Sanayi Odası, her sektörden temsilcileri bünyesinde barındıran, iş dünyasının kalbi olarak nitelendirdiğimiz bir kurumdur. Dolayısı ile oda olarak her sektörün sorununa çözüm üretmek, her sektörümüzü geleceğe hazırlamak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.

ATSO Basın Ofisi’nden verilen bilgiye göre, kozmetik sektörünün, tüm sektörler içerisinde en büyük potansiyele sahip olanlardan bir tanesi olduğunu belirten Deniz, “İnsanlar, tarih öncesi çağlardan bu yana güzelleşme çabası içerisindedirler. Güzellik talebi ve beğenilme içgüdüsü halen geçerliliğini korumaktadır ve hiç bitmeyecektir. Araştırma şirketi Nielssen’e göre kozmetik sektörü, 10 yıldır yükselen kategoriler içinde yer alıyor. Bundan sonra da büyümenin devam edeceğine dair güçlü çalışmalar var. Nitekim bu trendin de etkisi ile, kozmetik ve kişisel bakım sektörü her zaman ekonomik krizlerden en az etkilenen sektör olmaktadır” diye konuştu.

ONLİNE PAZARDA ANTALYA FİRMALARI FARK YARATIYOR 

Türkiye’de kozmetik ve kişisel bakım sektörünün dünya geneline kıyasla çok daha büyük bir potansiyele sahip olduğunu vurgulayan Deniz konuşmasını şöyle sürdürdü;“Bir araştırmaya göre kişi başına yapılan kişisel bakım ve kozmetik harcamasının Avrupa’da 159 dolar iken Türkiye’de ortalama 35 dolar gibi düşük bir seviyede olduğu görülüyor. Önümüzdeki süreçte bizdeki rakam Avrupa’ya yaklaşacaktır. Kadınlarımız işgücüne daha fazla katılıyorlar, insanlarımız artık kişisel bakımlarına daha fazla özen gösteriyorlar ve bütçe ayırıyorlar. Sektör de buna paralel olarak büyüyor. Bundan 20-25 yıl önce Türkiye’de Kişisel bakım ve kozmetik zincir perakendeciliği diye bir sektörden bahsedemezdik. Bugün ise çok sayıda Türk firmasının sektörde oldukça güçlü şekilde yer aldığını görüyoruz. Antalya firmaları da bu noktada önemli başarılara imza arıyorlar. Türkiye’nin en büyük online pazar yerlerinde Antalya firmaları fark yaratıyorlar.(Haber Merkezi)

Editör: TE Bilisim