Seminerin
açılışında bir konuşma yapan ATSO Başkan Yardımcısı M. Cihangir Deniz, “Antalya
Ticaret ve Sanayi Odası, her sektörden temsilcileri bünyesinde barındıran, iş dünyasının
kalbi olarak nitelendirdiğimiz bir kurumdur. Dolayısı ile oda olarak her
sektörün sorununa çözüm üretmek, her sektörümüzü geleceğe hazırlamak üzere
çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.
ATSO
Basın Ofisi’nden verilen bilgiye göre, kozmetik sektörünün, tüm sektörler
içerisinde en büyük potansiyele sahip olanlardan bir tanesi olduğunu belirten
Deniz, “İnsanlar, tarih öncesi çağlardan bu yana güzelleşme çabası
içerisindedirler. Güzellik talebi ve beğenilme içgüdüsü halen geçerliliğini
korumaktadır ve hiç bitmeyecektir. Araştırma şirketi Nielssen’e göre kozmetik
sektörü, 10 yıldır yükselen kategoriler içinde yer alıyor. Bundan sonra da
büyümenin devam edeceğine dair güçlü çalışmalar var. Nitekim bu trendin de
etkisi ile, kozmetik ve kişisel bakım sektörü her zaman ekonomik krizlerden en
az etkilenen sektör olmaktadır” diye konuştu.
ONLİNE PAZARDA ANTALYA FİRMALARI FARK YARATIYOR
Türkiye’de
kozmetik ve kişisel bakım sektörünün dünya geneline kıyasla çok daha büyük bir
potansiyele sahip olduğunu vurgulayan Deniz konuşmasını şöyle sürdürdü;“Bir
araştırmaya göre kişi başına yapılan kişisel bakım ve kozmetik harcamasının
Avrupa’da 159 dolar iken Türkiye’de ortalama 35 dolar gibi düşük bir seviyede
olduğu görülüyor. Önümüzdeki süreçte bizdeki rakam Avrupa’ya yaklaşacaktır.
Kadınlarımız işgücüne daha fazla katılıyorlar, insanlarımız artık kişisel
bakımlarına daha fazla özen gösteriyorlar ve bütçe ayırıyorlar. Sektör de buna
paralel olarak büyüyor. Bundan 20-25 yıl önce Türkiye’de Kişisel bakım ve
kozmetik zincir perakendeciliği diye bir sektörden bahsedemezdik. Bugün ise çok
sayıda Türk firmasının sektörde oldukça güçlü şekilde yer aldığını görüyoruz.
Antalya firmaları da bu noktada önemli başarılara imza arıyorlar. Türkiye’nin
en büyük online pazar yerlerinde Antalya firmaları fark yaratıyorlar.(Haber Merkezi)