Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mehmet Koçak, 2023 yılında merkeze gelen 3,5 milyon çağrının yüzde 62’sinin asılsız olduğunu belirtti. Koçak, “Bu gereksiz aramalar arasında genellikle, ‘Kırmızı ışıkta yaya yolunda şınav çekiyorlar, yine kırmızı ışıkta yaya yolunda meditasyon yapanlar var, kedim doğum yaptı çok acı çekiyor, ambulans istiyorum, sınav döneminde kedi köpek sesleri duyuyoruz, sıfır aracım uydudan kapatıldı, açılmasını talep ediyorum’ gibi ihbarlar alıyoruz” dedi.

112 Acil Çağrı Merkezi Hizmetleri

Türkiye’de acil durumlarda ihbarda bulunmak için sağlık, emniyet, yangın, güvenlik gibi konularda ayrı ayrı numara kullanılmasına son verildi. Bu kapsamda tüm çağrılar artık 112 bünyesinde toplanıyor ve tüm acil ihbarlar 112 üzerinden alınıyor. Yeni Nesil 112 sistemi ile vatandaşların tek bir numarayı öğrenmeleri ve acil yardım çağrısı alındıktan sonra en kısa sürede olay yerine ya da acil durumdaki kişilere ulaşmak kolaylaşıyor.

A W109350 02

Gereksiz Çağrılar İhtiyaç Sahiplerine Yardımı Geciktiriyor

Koçak, vatandaşları 112 Acil Çağrı Merkezini aradıklarında sakin olmaya davet etti ve “Adresin tam olarak verilmesi gerekir. Bizi en çok gereksiz aramalar yoruyor. Bunlar dışında bizi gereksiz yere aradıkları zaman ihtiyaç olan vatandaşlarımıza daha geç ulaşabiliyoruz” sözlerine yer verdi.

Çocukların Dalga Geçmesi ve Akli Dengesi Bozuk Kişilerin Aramaları

5 yıldır 112 Acil Çağrı Merkezi’nde çalışan Abdürrahim Hacıoğlu, “Yaz aylarına göre şu anda rahat bir dönemdeyiz. Yazın nüfus artınca bizim de yoğunluğumuz artıyor. Gereksiz çağrılar alıyoruz. Çocukların bizimle dalga geçmesinden tutun, akli dengesi bozuk insanlar arıyor. İnsanlar bilmedikleri şeyler için bizi arıyorlar, bilmedikleri numaraları arıyorlar” dedi.

Kaynak: Haber Merkezi