Toplu taşımada şehit yakınları, gaziler, emniyet ve basın mensupları hariç ücretsiz ve indirimli bilet kullanan yolcuları, ayın ilk 4 günü hariç taşımama kararı alındı.

Antalya’nın Kaleiçi Bölgesi İçin Yeni Yol Haritası Belirlendi Antalya’nın Kaleiçi Bölgesi İçin Yeni Yol Haritası Belirlendi

Kritik kararı açıklayan Tüm Özel Halk Otobüsleri Kooperatifleri Birliği Başkanı Ercan Soydaş, “Ücretsiz taşımayla ilgili kısmı bakanlığı ilgilendiriyor, kanunla düzenlendiği için. ‘Maliyet artışlarında belediye mi sorumlu?’ Değil. Biz zaten maliyet artışlarından sektörün kendini yürütemeyecek hale geldiğini söylüyoruz o bakanlıkla ilgili kısmı. Biz Maliye Bakanlığı’ndan da özellikle toplu taşıma kullanılan akaryakıtta vergi avantajı sağlanmalı diye girişimlerde bulunuyoruz… Ücretsiz taşıma ilgili çözecek makam bakanlık kısmı; Aile, Hazine ve Çevre Bakanlığı’nın koordinasyonunda yürüyen bir yönetmelik” diye konuştu.

Tüm Özel Halk Otobüsleri Birliği ve Tüm Özel Halk Otobüsleri Kooperatifleri Birliği, Türkiye’nin birçok yerinde ücretsiz ve indirimli bilet kullanan yolcuları, ayın ilk 4 günü hariç taşımama kararı aldıklarını açıkladı.

KONUYA SİYASİ YAKLAŞILIYOR 

Ankara Ticaret Odası’nda düzenlenen basın toplantısında Tüm Özel Halk Otobüsleri Kooperatifleri Birliği Başkanı Ercan Soydaş, özetle şunları söyledi:

“Temmuz ayında bir toplantı yapmıştık, akaryakıtta ciddi bir artış oldu bütün maliyetlere yansıdı. Türkiye tek ücretsiz hizmet yapan özel sektör olarak ücretsiz taşımayla ilgili bakanlıkların çözüm bulmasını istedik. Toplantılar yaptık, görüşmeler yaptık. Şu aşamada Türkiye genelinde ücretsiz taşıma yapıp gelir desteği alamayan 2 bin aracın sorununu çözebileceklerini, diğerlerini 2024 yılı itibariyle değerlendirmeye alacaklarını ifade ettiler. ‘Belediyeleri de niye işin içine katıyorsunuz’ diye eleştiriler aldık maalesef siyasi yaklaşılıyor. Özel halk otobüsleri ile tüm kararları almak yetkisi, fiyatları belirleme yetkisi belediyelerde."

YÜK BELEDİYELERE KALDI!

"Biz belediyelerin kendilerini ilgilendiren kısmını sübvanse etmesini istedik. Bakanlıkla ilgili kısmında da ücretsiz taşımaya kalıcı bir çözüm bulunsun istedik. Aile Bakanlığı illere göre değişmekle beraber ayda 2 günlük ücretsiz taşımayı karşılayan bir bedel ödüyor bize. Yıllardır esnafımız ayın geri kalan kısmını kendi fedakarlıklarıyla sürdürüyorlardı. Genel kanı şu bakanlığın verdiği 2 günlük gelir desteği karşılığı olan taşımayı yapalım, 2 gün de biz fedakarlık yapalım her ayın 1’i ile 4’ü arası daha önceki açıklamamızda saydığımız 4 kalem (şehit yakınları, gaziler, emniyet mensupları ve basın) dışında kalan 18 kalemi her ayın 1’i ile 4’ü arasında taşıyalım, ayın geri kalan kısmında onlardan rica ediyoruz lütfen kamu araçlarını kullansınlar."

65 yaş üstü ücretsiz taşımada sona gelindi 65 yaş üstü ücretsiz taşımada sona gelindi

mardinde-belediye-otobusleri-kirmizi-beyaz-oldu-144734-20230414

YÖNETMELİK HAZIRLIĞINA DİKKAT ÇEKİLDİ 

"Ücretsiz taşımayla ilgili kısmı bakanlığı ilgilendiriyor, kanunla düzenlendiği için. Siz muhtemelen şunu söylemeye çalışıyorsunuz, ‘Maliyet artışlarında belediye mi sorumlu?’ Değil. Biz zaten maliyet artışlarından sektörün kendini yürütemeyecek hale geldiğini söylüyoruz o bakanlıkla ilgili kısmı. Biz Maliye Bakanlığı’ndan da özellikle toplu taşıma kullanılan akaryakıtta vergi avantajı sağlanmalı diye girişimlerde bulunuyoruz. Ankara’da ücret tarifesi 15 lira, öğrenci, 7,5 lira, aktarmalar var, bir 60-65 yaş arası ücretsiz. 60-65 yaş arası ücretsizin kararını kim veriyor, belediye. Abonmanın, aktarmanın, indirimlinin kararını kim veriyor, belediye. Biz de diyoruz ki tamam vatandaşı memnun et, rakamları olması gereken rakamlara taşımasanız bile o farkı sübvanse edin, esnafımız da ayakta kalsın. Ücretsiz taşıma ile ilgili çözecek makam bakanlık kısmı; Aile, Hazine ve Çevre Bakanlığı’nın koordinasyonunda yürüyen bir yönetmelik.”

65 Yaş ücretsiz taşıma krizi nasıl aşılacak? 65 Yaş ücretsiz taşıma krizi nasıl aşılacak?

Kaynak: ANKA