
Cengizhan Gököz
BATI ÇEVRE YOLU
Antalya’nın en önemli sorunlarının başında gelen trafik yoğunluğunu çözmesi beklenen kuzey ve batı çevre yolları çok büyük önem taşıyor.
Transit geçecek yolcu ve yük araçları ile özellikle mermer, taş ve kum taşıyan kamyon ve tırlar zorunlu olarak Antalya trafiğine büyük yük getiriyor iken bu yolların yapımı ile Antalya’nın trafik sorununu büyük oranda çözmek mümkündü.
Ancak bu fırsat göz göre göre ve küçük hesaplarla kaçırıldı.
Batı çevre yolu iki türlü yapılabilirdi;
Birincisi, güzergah kamulaştırılarak…
İkincisi, yol çevresi imara açılarak…
Antalya’yı yöneten yerel yönetim zihniyeti ikincisini tercih etmiş ve trafik sorununu çözülemez bir hale getirmiştir.
Ranta dayalı bu düşünce, Antalya’yı bugüne kadar yok eden yönetim anlayışının bir devamıdır.
Bu konuda göze çarpan en önemli husus, yanlışlığın CHP’li Konyaaltı Belediye Başkanı ile AKP’li Büyükşehir Belediye Başkanı’nın ortaklaşa gerçekleştirilmesidir.
Siyasette anlaşamayan zihniyetlerin bu konuda anlaşması dikkat çekicidir.
Ancak asıl dikkat çekici olan, kent için çok önemli bir konuda bu iki Belediye Başkanı’nın şu veya bu şekilde oy kullanmamış olmasıdır.
Bir başka dikkat çekici husus da, MHP’den CHP’ye geçen bir meclis üyesinin konu hakkında çok doğru ve yerinde görüş açıklamasına rağmen toplantıya katılmayarak bu yanlışlığa dolaylı ortak olmasıdır. Toplantıya katılıp ret oyu kullansa hiç olmazsa bu gündem hakkında dava açarak yanlışlığı düzeltme imkanı doğacaktı.
Tabii ki işin trafik ile ilgili boyutu önemlidir.
Ancak olası bir sel felaketi ve Boğaçayı’nın taşma ihtimaline karşın Karayolları’nın
Bu durumda, başta Cumhurbaşkanı, Başbakan, ilgili Bakanlar velhasıl protokol halinde “ölenlere rahmet, kalanlara başsağlığı” dilenerek konu unutulmaya bırakılacaktır.
Eh, ne de olsa bir “büyüğümüzün” söylediği gibi;
Vatandaşın bu tür ölümleri, “çevre yollarının yapım işinin fıtratında var”.
Saygılarımla..
Av. Cengizhan GÖKÖZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.