İbrahim Akkaya
6 başlı ulaşım !
Antalyalılar hiçbir şeyden çekmedi toplu ulaşımdan çektiği kadar..
Özeleştirildiği 1980’li yılların sonundan bugüne bir türlü rayına oturmadı toplu ulaşım..
Büyükşehir Yasası’yla il sınırları içerisine çekilen toplu ulaşım her seçim döneminde siyaset aracı olarak kullanıldı..
Ulaşım esnafı özellikle yerel seçimlerde adaylar ve partiler üzerinde etkili oldu.
Zaman geldi adaylarla ve partilerle pazarlık masasına bile oturuldu.
Zaman geldi bir adaya destek verildi, diğerinin kaybetmesi için çaba gösterildi.
Siyasetli ilgilenenler kamuoyu araştırmasının en doğru sonuçlarının, taksi ve toplu ulaşım şoförleri ile berberlerden elde edildiğini bilirler..
Antalya’da son dönüşüm kadar 650’ye yakın midibüs, 150 civarında da özel halk otobüsü toplu ulaşım hizmetini yürütüyordu.
800 civarındaki ulaşım esnafı, aileleri, yakınları ve çevrelerinin dışında araç sürücülerinin yaptıkları propaganda da düşünüldüğünde ne denli etkili oldukları ortaya çıkar.
Ufukta erken bir seçim görünmese de Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin Ulaşım Koordinasyon Merkezi(UKOME)kararıyla uygulamakta ısrar ettiği dönüşümün kızdırdığı ulaşım esnafının bir kez daha seçimin kaderini etkileme düşüncesini taşıdığını söylemek kahinlik olmaz.
Büyükşehir, 2 minibüsün birleşerek 12 metrelik bir otobüse dönüşmesinde kararlı olduğunu defalarca ortaya koydu..
Dönüşüme karşı direnen ulaşım esnafının yumuşak karnı ise Büyükşehir Belediye Başkanlığı koltuğunda AKP’li Menderes Türel’in oturuyor olması..
Yani arkasında hükümet var…
Bir bölüm minibüsçü esnafı Antalya Otobüsçüler Odası eski Başkanı Ali Tüzün’ün liderliğinde direnmeye çalışıyor..
İçlerinde dönüşüme evet demeyenler olduğu gibi, uygulamanın iptali için yargıya giderek Tüzün’le birlikte dava açanlarda var..
Ancak elleri fazla güçlü değil..
Ali Tüzün, hakkında yolsuzluk iddiaları nedeniyle istifa etmek zorunda kaldı..
Oda’nı hesapları dışında Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi Üyesi Önder Önen’le isimlerinin karıştığı kooperatif yolsuzluğu iddialarına ilişkin devam eden soruşturma ve davalar mevcut..
Ali Tüzün’ün bu durumuna siyaset dilinde ‘topal ördek’ deniyor..
İşte böylesine bir süreçte dönüşüm tarihini 1 Ocak 2017 yerine 1 Şubat 2017’ye uzatan Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, direnişi tamamen kıran bir atak yaptı..
Büyükşehir Belediyesi’nin dönüşümün uzatıldığını duyuran yazılı açıklamasının ‘Esnafımızı dinledik’ başlığıyla verilmesi de dikkat çekici.
Türel’e göre toplu ulaşımda devrim niteliğinde yenileme çalışmaları yapılıyor.
Şubat ayından itibaren Antalya merkezinde toplu ulaşım tamamen otobüslerle yapılacak..
Türel, ilk döneminde esnafa baskı ile aldırılan ve büyük gürültü koparılan minibüslerin kent içinden çıkarılmasında kararlı ve taviz vermeyeceğini her fırsatta söylüyor.
Gerçek şu ki Antalya’da toplu ulaşım 6 başlı..
Toplu ulaşımın yüzde 85’i esnafa ait.
Yasa emretmesine toplu ulaşımda kamu yok..
O yüzden de esnaf ve yöneticileri rahat hareket ediyor, hatlar bile torpilli olarak belirleniyordu.
Şimdi düzen değişiyor, toplu ulaşımda 6 başlılık kalkıyor, yeniden kurgulanan sistemde her araca her hatta çalışma zorunluluğu getiriliyor.
Artık esnaf az para kazanan hatta da gitse, çok para kazanan hatta da gitse, gelir bir havuzda toplanacak ve esnaf arasında eşit paylaşılacak.
Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, hat yenileme işlemlerine de başlandığını, çalışmaların Haziran ayıda tamamlanacağını söylüyor.
Türel, duraklarda bekleme olmayacağını da söylüyor..
Dileriz gerçekleşir, toplu ulaşım düzene girer, halk da rahat bir nefes alır..
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.