Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ), TÜBİTAK'ın desteklediği bir girişimle, devlet üniversiteleri arasında bir ilki gerçekleştirerek "HyFlex Öğrenme Modeli"ne geçiş yaptı. Bu model, çevrimiçi ve yüz yüze eğitimin aynı anda sağlandığı, yapay zeka destekli bir öğrenme modelidir. Amacı, öğrencinin derslere uzaktan bağlanmasına rağmen aynı öğrenme çıktılarına ulaşmasını sağlamaktır.

MEB'in Düzenlediği Bursluluk Sınavı Sonuçları Açıklandı MEB'in Düzenlediği Bursluluk Sınavı Sonuçları Açıklandı

BTÜ, HyFlex Öğrenme Ortamında Yabancı Dil Eğitimine Başladı

BTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Dr. Meral Öztürk'ün liderliğinde, Balıkesir Üniversitesi ve Eskişehir Anadolu Üniversitesi'nden araştırmacıların da katılımıyla "HyFlex Öğrenme Ortamında Yabancı Dil Eğitimi" uygulanmaya başlandı. Bu proje, 19 öğrenci ile 8 hafta boyunca devam edecek ve öğrencilere çevrimiçi veya yüz yüze katılma seçeneği sunacaktır. Dersler, öğrencilerin tercihlerine göre yapılandırılmış ve etkileşimi esas almaktadır.

Yapay Zeka Destekli Eğitim Modeli Öğrencilere Aynı Ortamı Sunuyor

Yapay zeka destekli kamera sistemi sayesinde, sınıftaki öğretmen ve öğrencilerin hareketleri anlık olarak takip edilebilmekte ve etkileşimi artırıcı dijital araçlarla desteklenmektedir. Bu sayede, öğrenciler derslere uzaktan katılsalar bile sınıftaki diğer öğrencilerle aynı ortamı paylaşıyor gibi hissedebilmektedirler. BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar ve Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Sinan Uyanık ve Prof. Dr. Beyhan Bayhan da yeni öğrenme modelini öğrencilerle birlikte deneyimlemiştir.

Geleneksel Öğrenme Modelinin Ötesinde

YDYO Müdürü Dr. Meral Öztürk, geliştirilen bu öğrenme modelinin, geleneksel uzaktan eğitim modellerinden çok daha ileri düzeyde olduğunu belirtti. Modelin, teknoloji desteğiyle birlikte etkileşimi ön planda tutarak tasarlandığını vurguladı. Ayrıca, öğrencilere esneklik sağlanırken, uzaktan ve sınıftan eğitim alan öğrenciler arasında aynı öğrenme çıktılarını artırılmış etkileşimle sağlama hedeflendiğini ifade etti.

İngilizce Eğitiminde Teknolojiyle Buluşma

YDYO Müdür Yardımcısı Pınar Ketancı, projenin araştırmacılarından biri olarak, teknoloji ve eğitimi bir araya getirme gerekliliğine dikkat çekti. Öğrencilerin, İngilizce öğrenirken teknolojiyi kullanmalarını ve her iki ortamda da aynı öğrenme çıktılarına ulaşmalarını hedeflediklerini belirtti. Bu projeyle öğrencilerin dil, sosyal ve teknolojik becerilerini geliştirmeyi amaçladıklarını ifade etti.

Öğrencilerden Olumlu Geri Dönüşler

HyFlex sınıfı öğrencilerinden Rümeysa Akyüz, projenin sunduğu imkanlar sayesinde eğitimlerini daha verimli bir şekilde sürdürebildiklerini belirtti. Berk Taha Vurgunda ise yapay zeka destekli kameranın sağladığı avantajlardan ve sınıftaki etkileşimden memnuniyetini dile getirdi.

Kaynak: İHA