Türkiye’nin seçime sadece 19 gün kaldı..

Geri sayım sürerken, anket yarışı hızlandı..

Kamuoyu araştırma şirketlerinin yöntemlerle yaptıkları anketlerin dışında anketler de yapılıyor..

Özellikle de internet sitelerinde yapılan anketler dikkat çekici..

Anket modası büyük oranda bizim mesleği, gazeteciliği yakından ilgilendiriyor.

Eskiden milletvekili genel seçimleri ya da yerel seçimler yaklaştığında yerel gazete sayısında patlama olurdu..

Sadece seçimleri gözleyen sözde gazeteciler(!)çok iddialı bir biçimde piyasa girer, başta belediye başkan adayları olmak üzere bol abone yapar, sayfalarının büyük bölümünü siyasi partilerin ve adayların reklamlarıyla doldurur, işi biraz daha ileriye taşıyıp anketler yapar, bunları da ‘bomba haber’ sloganı ile kamuoyuna duyururlardı..

Bu anketlerde kimin ya da hangi siyasi partinin çıkacağı önceden bilinirdi..

Çünkü ‘Sahibinin sesi anketleri’ kim parayı bastırmışsa o adayı ya da partiyi birinci yapar, seçimi de daha sandığa gidilmeden kazandırırdı.

Bu harika gazeteler(!) kapanır, anlı şanlı gazeteciler bir sonraki seçime kadar sırra kadem basarlardı.

Şimdi biraz durum değişti, artık seçim gazeteleri, seçim gazetecileri yazılı basına, yerel basına pek fazla ilgi duymuyorlar..

İşin kolayını, ucuzunu buldular..

Artık internet gazeteleri modası var günümüzde..

Bir yasası, denetleyeni olmadığı için de canı sıkılan internet gazetesi açıyor..

Hayatında gazete, kitap okumamış, iki lafı bir arkaya getirmekten aciz adamlar gazetecilik kisvesi adı altında, meydanı da boy buldukları için istedikleri gibi at oynatıyorlar.

Kimi kızgınsa vuruyor coşkusu, yalanın, iftiranın ardı arkası kesilmiyor..

Hangi taşın kaldırsanız altından bu muhteremler çıkıyor.

Kendilerini öyle bir ağıra satıyorlar ki her bir meslek uleması, birkaç üniversite bitirmiş ödül rekortmeni gazeteciler.

Kahvaltılı,yemekli toplantıları kesinlikle kaçırmıyorlar..

Kendileri yetmiyormuş gibi arsızca buralara eşlerini, sevgililerini, akrabalarını, hatta komşularını getiriyorlar..

Gazeteci havasında toplantıları sabote ediyorlar, işlerini düzgün yapmanın dışında bir düşünceleri olmayan gazetecileri de eylem ve söylemleri ile utandırıyorlar..

Son marifetleri ise anket yapmak..

Kime yakınsalar, kimden nemalanıyor, ya da kiminle eskiden alma dostlukları varsa; o aday, diğer anketler tersini söylese bile anketten rakibine fark atarak birinci çıkıyor..

Bunları niçin mi yazdım ?

Hem gazetecilik mesleğinin asalaklarını bir kez daha kamuoyuna duyurmak, hem de sahibinin sesi anketleri yayımlayanlara karşı uyarmak için..

Ben Cumhur İttifakı(AKP-MHP) 31 Mart yerel seçimlerine özgü olarak anketlere güvenmediğini ısrarla ifade etse de isabet oranı en yüksek olan kamuoyu araştırma şirketlerinden Avrasya’nın son seçim anketini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Avrasya Araştırma Şirketi Başkanı Kemal Özkiraz, hata payını 1.95 ile 2,5 arasında belirlediklerini araştırmanın sonuçlarını açıkladı.

Avrasya’nın anketinde  "Katılımcıların çeşitli sebeplerle yanlış cevap verme ihtimaline karşı, katılımcılara -Arkadaş çevreniz, akrabalarınız ve komşularınız içerisinde en çok hangi adaya destek veriliyor-sorusunun yöneltildiği ve cevaplarda ciddi oranda bir değişikliğe rastlanılmadığı vurgulanıyor.

Bu da ankete güvenirliği sağlıyor.

Anketin Antalya sonuçlarına göre Millet İttifakı’nın CHP’li Belediye Başkan Adayı ve Konyaaltı Belediye Başkanı Muhittin Böcek, 31 Mart Pazar günü seçimi yüzde 54.3 ile kazanıyor.

Ankete göre halen Büyükşehir Belediye Başkanlığı koltuğunda oturan Cumhur İttifakı’nın AKP’li Belediye Başkan Adayı Menderes Türel’in oyu ise yüzde 44.4..

Böcek, Türel’den yaklaşık 9 puan önde..

Ankette diğer adayların oranı ise sadece 1.3