Akdeniz Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nden Prof.Dr. Nihat Dipova, son yıllarda Antalya'ya ulaşım için havayolunun tercih edilmesi nedeniyle, mevcut otogarda bir kapasite sorunu görünmediğini ifade etti. Ulaşım talebinin en fazla olduğu zaman dilimlerinde dahi aşırı bir kalabalık gözlenmediğini kaydeden Dipova, “Otogar binası özgün mimarisiyle yakın gelecekte de revizyon dahi gerektirmeden ihtiyacı karşılayacak gibi görünüyor” dedi

KENTİN ORTASINDA KALDI

Her şeye rağmen mevcut otogarın konumu için önemli bir sorundan bahsedilebileceğini kaydeden Prof. Dr. Dipova, “Antalya imar alanı genişledikçe, otogar kentin ortasında kaldı. Otobüslerin otogara giriş çıkışlarında kent içi trafiğine bir yük getirdiği kuşkusuz. Otogara kuzeyden (Burdur yönü) gelen otobüsler için sıkışıklığa sebep olunan kesim kısa (Kepez üstü-Otogar arası) olmasına rağmen, özellikle batıdan (Isparta, Manavgat yönü) yaklaşan otobüsler çok daha uzun bir kent içi yolu kullanarak otogara ulaşıyorlar ve bu sırada da trafiğe ek yük getiriyorlar. Konya, Kayseri, Mersin yönlerinden gelen otobüsler için trafik yükünü azaltıcı önlem alınmasının gerekli olduğu düşünülmektedir.

Antalya, kent merkezinin doğu, batı ve kuzeyinde yayılarak genişlemektedir. Şehirler arası otobüslerden inen yolcuların kent içinde yerleşim yerlerine dağıtılmaları da ayrıca planlanmalıdır” diye konuştu.




SORUNLARA ÇÖZÜM GETİRİR

Bir başka önemli unsurunda, otobüslerden diğer ulaşım araçlarına gerçekleşecek yolcu transferleri olduğunun altını çizen Dipova, şöyle devam etti: “Mevcut otogardan havaalanına ulaşım oldukça zordur. Yakın gelecekte demiryolunun Antalya'ya geleceği öngörülmektedir ve olası gar yeri olarak da ANFAŞ kuzeyindeki alan öne çıkmıştır.Doğu Otogarı, yukarıda açıklanan sorunlara çözüm getirecektir diye düşünüyorum. Antalyalıların hafızalarından silinmeyen Doğu Garajı'nada bir gönderme yapılmış olunur böylece.Tramvay duraklarının birisinin yanında, planlanan tren garı ve havaalanına yakın bir yerde olması, planlanacak doğu otogarının işlevselliğini artıracaktır.”

KENDİNİ AMORTİ EDER

“Bu bağlamda, ANFAŞ arazisi ile Isparta yolu kavşağı arasında bir yerde konumlandırılabilir. Antalya'ya Karadeniz, Orta Anadolu, Doğu ve Güney doğu Anadolu'dan gelen yolcular gereksizce kent trafiğini yol almadan, doğu otogarında inip, tramvay ile kent içine ulaşabilirler. Otobüslerin kent içi trafiğine getirdiği yük, gereksiz akaryakıt harcaması, zaman kaybı düşünüldüğünde böyle bir doğu otogarı yatırımı, zaman içinde kendini amorti edecektir.” Kubilay ELDEMİRCİ

Editör: TE Bilisim