Adana'da bu yıl 12'ncisi düzenlenen Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı'nda, kent genelinde 310 ton et tüketildiği açıklandı. Karnaval, 13-21 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirildi ve portakal çiçeği kokusunun insanlar üzerinde oluşturduğu mutluluk, heyecan, sevgi ve aşk duygusunu tüm Türkiye'ye yaşatmayı hedefliyordu.
Esnaf ve Ziyaretçiler Mutlu
Adana'da bu yılın karnavalı, ilk kez Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın Türkiye Kültür Yolu Festivalleri iş birliğiyle daha zengin içerikle düzenlendi. Karnavala yerli ve yabancı 1 milyon 200 bine yakın turist katıldı. Ayrıca, Merkez Park ve Atatürk Parkı'nda yiyecek içecek stantları kuruldu ve Adana'ya özgü kebap, döner, şırdan, şalgam gibi yüzlerce çeşit yemek satıldı.
Adana Lezzetlerine İlgi Arttı
Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, karnaval süresince kent genelinde 310 tona yakın kırmızı ve beyaz etin tüketildiğini belirtti. Yağmur, Adana'ya gelen ziyaretçilerin özellikle Adana kebabı ve diğer yöresel lezzetlere büyük ilgi gösterdiğini ifade etti. Ayrıca, Adana'nın karnaval ve festivaller kenti olarak marka değerinin her geçen gün arttığını vurguladı.
Şırdan ve Diğer Lezzetler Tüketildi
Kebapçı esnafından Cihangir Korkmaz, Adana kebabı ve diğer lezzetlerin 1 milyondan fazla ziyaretçi tarafından tüketildiğini dile getirdi. Karnaval süresince esnafın yüzünün güldüğünü belirten Korkmaz, misafirlerin davul zurna eşliğinde karşılandığını ve uğurlandığını aktardı.
Karnaval Ekonomiye Canlılık Getirdi
Karnaval Komitesi Başkanı Ali Haydar Bozkurt ise karnavalın kent ekonomisine yaklaşık 5 milyar liranın üzerinde bir ekonomik değer sağlayacağını açıklamıştı. Karnavalın, Adana'nın tanıtımına ve turizmine olumlu katkılar sağladığı belirtiliyor.