Sürekli
bürokrasinin hantallığından yakınırız..
Özellikle kamu
kurum ve kuruluşlarında işlerin özel sektörü mumla aratır olduğunu söyleriz..
Çeşitli örneklerle
bürokrasinin vatandaşı yorduğu gibi, zamanını da nasıl çaldığını anlatmayı
çalışırız, etkili ve yetkililer ise çeşitli bahaneler, özellikle de personel
azlığından yakınarak, eleştirilerin haksız olduğunu iddia ederler..
İşte bu noktada
yaşadığım bir olaya sizlerle paylaşmak, başka ülkelerin Mars’a yolculuk yaptığı
bir süreçte bizim cici bürokratların
becerilerinden söz etmek istiyorum.
Nüfus kimlik
belgemi değiştirmek için yaklaşık 16 gün
önce ALO 199 hattını aradım..
Antalya merkezinde
sadece Muratpaşa Nüfus ve Vatandaşlık
İşleri Müdürlüğü’nden randevu alabileceğimi öğrendik..
Alo 199 bana 12 Aralık 2018 Çarşamba günü saat
10.28’de randevu verdi..
Muratpaşa Nüfus ve
Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü’nün Muratpaşa ve Dutlubahçe mahallerini bölen
Emrah Caddesi’nde bulunan hizmet binasına 12 Aralık’ta her olasılığı göz önünde
bulundurarak, randevu saatinden yani 10.28’den yaklaşık 45 dakika önce gittim..
İçeri girmekte
zorlandıktan sonra, salondaki oturma gruplarından birisinde güç bela yer
bularak oturdum ve randevu saatimin gelmesini ve ışıklı tabelada ismimim
yazmasını bekledim..
Çağrı tabelasında gördüğüm ‘sıra no’ ile randevulu-randevusuz
ibareleriyle ne demek istendiğini anlamaya çalışırken, yanımda oturan
hanımefendi, “ Sizin sıra numaranız kaç ?” diye sordu..
Ben de “ ben randevuluyum, saatimi bekliyorum”
yanıtını verdi..
Hanımefendi, “ Randevulu olmanız bir şey ifade etmiyor,
sıra numarası almanız lazım” uyarısında bulundu..
Meğer boşuna sıramı
bekliyormuşum, randevu saatime birkaç
dakika kala sıraya girip numara
aldım..
Numara alınmasında
yardımcı olan görevlinin dövecekmiş gibi olan tavrına aldırmamama çalışarak Bekleyen kişi sayısının 73 olduğunu
belirten 160 sıra numarasını almayı başardım !..
Öğrendim ki tıpkı hastaneler gibi burada da
sabahın köründe sıraya girip numara alınıyormuş..
Yani randevu
uygulaması adet yerini bulsun gibiymiş..
O anda da benim randevu saatim 10.28 oldu,
baktım 79 sıra nolu vatandaş çağrılıyor,
bunun üzerine kendimi azarlatmamaya özen göstererek, önce randevulu olduğumu
ancak bunun bir anlam taşımadığını öğrendikten sonra kimlik belgemi değiştirmem
için sıramın ne zaman geleceğini öğrenmeye çalıştım..
Aldığı yanıt hem
şaşırtıcı, hem de komikti..
“ Saat 16’dan sonra muhtemelen size sıra gelir”
O saati
beklemeyeceğim için ayrıldım, gazeteme döndüm..
Oysa ben 16 gün önce randevu almıştım,
müdürlüğün yerini e tam olarak bilmediğim için saat 08.45’te evden çıkmıştım,
yani bir koca günüm randevu komedisi yüzünden boşa geçti..
Şimdi anlı şanlı
yetkililere soruyorum :
Neden kimlik
katlını değiştirme için randevu sitemini getirdiniz ?
Randevulu
çalışılacak ise neden sıra numarası alma zorunluluğu var ?
Randevu sistemine uyulmayacak ise insanları
neden yoruyorsunuz ?
İnsanlar işlerini
randevu saatine göre ayarlıyor, işlerini sizin anlaşılmaz yönteminize göre mi
ayarlamak durumundalar ?
Ne dersek onu
yapmak Kimlik belgesi ve benzeri
belgeleri almak için insanların binanın içinde ve dışında çektiği çileden hiç
mi rahatsız olmuyorsunuz ?
zorundalar gibi bir
yönetim anlayışını Muratpaşa Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü’nde
sürdürmeye Vatandaş sizin gözünüzde bu
kadar değersiz mi ?
kararlı mısınız ?
Yanıtınız ‘evet’ ise size kocaman bir alkış !..