Sürekli bürokrasinin hantallığından yakınırız..

Özellikle kamu kurum ve kuruluşlarında işlerin özel sektörü mumla aratır olduğunu söyleriz..

Çeşitli örneklerle bürokrasinin vatandaşı yorduğu gibi, zamanını da nasıl çaldığını anlatmayı çalışırız, etkili ve yetkililer ise çeşitli bahaneler, özellikle de personel azlığından yakınarak, eleştirilerin haksız olduğunu iddia ederler..

İşte bu noktada yaşadığım bir olaya sizlerle paylaşmak, başka ülkelerin Mars’a yolculuk yaptığı bir süreçte bizim cici bürokratların becerilerinden söz etmek istiyorum.

Nüfus kimlik belgemi değiştirmek için yaklaşık 16 gün önce ALO 199 hattını aradım..

Antalya merkezinde sadece Muratpaşa Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü’nden randevu alabileceğimi öğrendik..

Alo 199 bana 12 Aralık 2018 Çarşamba günü saat 10.28’de randevu verdi..

Muratpaşa Nüfus ve Vatandaşlık  İşleri Müdürlüğü’nün Muratpaşa ve Dutlubahçe mahallerini bölen Emrah Caddesi’nde bulunan hizmet binasına 12 Aralık’ta her olasılığı göz önünde bulundurarak, randevu saatinden yani 10.28’den yaklaşık 45 dakika önce gittim..

İçeri girmekte zorlandıktan sonra, salondaki oturma gruplarından birisinde güç bela yer bularak oturdum ve randevu saatimin gelmesini ve ışıklı tabelada ismimim yazmasını bekledim..

Çağrı tabelasında  gördüğüm ‘sıra no’ ile randevulu-randevusuz ibareleriyle ne demek istendiğini anlamaya çalışırken, yanımda oturan hanımefendi, “ Sizin sıra numaranız kaç ?” diye sordu..

Ben de “ ben randevuluyum, saatimi bekliyorum” yanıtını verdi..

Hanımefendi, “ Randevulu olmanız bir şey ifade etmiyor, sıra numarası almanız lazım” uyarısında bulundu..

Meğer boşuna sıramı bekliyormuşum, randevu saatime birkaç  dakika kala sıraya girip numara  aldım..

Numara alınmasında yardımcı olan görevlinin dövecekmiş gibi olan tavrına aldırmamama çalışarak Bekleyen kişi sayısının 73 olduğunu belirten 160 sıra numarasını almayı başardım !..

Öğrendim ki tıpkı hastaneler gibi burada da sabahın köründe sıraya girip numara alınıyormuş..

Yani randevu uygulaması adet yerini bulsun gibiymiş..

O anda da benim randevu saatim 10.28 oldu, baktım 79 sıra nolu  vatandaş çağrılıyor, bunun üzerine kendimi azarlatmamaya özen göstererek, önce randevulu olduğumu ancak bunun bir anlam taşımadığını öğrendikten sonra kimlik belgemi değiştirmem için sıramın ne zaman geleceğini öğrenmeye çalıştım..

Aldığı yanıt hem şaşırtıcı, hem de komikti..

“ Saat 16’dan sonra muhtemelen size sıra gelir”

O saati beklemeyeceğim için ayrıldım, gazeteme döndüm..

Oysa ben 16 gün önce randevu almıştım, müdürlüğün yerini e tam olarak bilmediğim için saat 08.45’te evden çıkmıştım, yani bir koca günüm randevu komedisi yüzünden boşa geçti..

Şimdi anlı şanlı yetkililere soruyorum :

Neden kimlik katlını değiştirme için randevu sitemini getirdiniz ?

Randevulu çalışılacak ise neden sıra numarası alma zorunluluğu var ?

Randevu sistemine uyulmayacak ise insanları neden yoruyorsunuz ?

İnsanlar işlerini randevu saatine göre ayarlıyor, işlerini sizin anlaşılmaz yönteminize göre mi ayarlamak durumundalar ?

Ne dersek onu yapmak Kimlik belgesi ve benzeri belgeleri almak için insanların binanın içinde ve dışında çektiği çileden hiç mi rahatsız olmuyorsunuz ?

zorundalar gibi bir yönetim anlayışını Muratpaşa Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü’nde sürdürmeye Vatandaş sizin gözünüzde bu kadar değersiz mi ?

kararlı mısınız ?

Yanıtınız ‘evet’ ise size kocaman bir alkış !..