
İbrahim Akkaya
Antalya'yı dörde böldüler
Bir süre önce Dedeman Otel’de ikincisi düzenlenen “Antalya Ulaşım Sorunları ve Çözümler Konferansı”nın sonuç bildirgesinde ‘battı-çıktı olarak bilinen köprü kavşaklar kenti –Güney Antalya ve Kuzey Antalya- olarak ikiye böldü” deniliyor.
Konferansı düzenleyen İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Antalya Şube Başkanı Cem Oğuz’da çarpıcı görüşler ortaya atıyor.
Cem Oğuz, AKP’li Büyükşehir Belediyesi döneminde 32 olarak planlanan ve şu ana kadar 9 adede tamamlanan ‘battı-çıktı’lar için, “Hiç işe yaramadığı gibi, kenti de ikiye böldü. İnsanlar çileden çıkıyor, ölümlü kazalar yaşanıyor. Antalya’da ulaşım sorunlarının çözümünde başarıya ulaşmak için politik kararlılığa ve işletme verimliliğine ihtiyaç vardır” diyor.
Şurası bir gerçek ki Antalya’da ulaşım sorunu kartopu gibi her geçen gün katlanıyor.
İvedi olarak çözüm bulunmazsa yakında kent içi trafik resmen kilitlenecek.
Sıkıntının her geçen gün, hatta her geçen saat artmasında Antalya’da motorlu araç sayısındaki hızlı artış en önemli etken.
Antalya’nın bu denli hızlı büyüyeceğine ihtimal vermeyen 1970 öncesi yöneticiler, ciddi bir planlamaya imza atmadıkları için bulvarlar, caddeler ve sokaklar yükü taşıyamaz hale geldi.
Türkiye genelinde bin kişiye 225 araç düşerken, Antalya’da bu sayı 537.
Antalya ölümlü kazada İstanbul, Ankara ve Konya’dan sonra dördüncü sırada yer alıyor.
Bu nedenle karayolu ulaşım sisteminin acilen revize edilmesi gerektiğini gösteriyor.
Trafik giderek kilitlenme noktasına gelirken, Antalya’nın üstlendiği en büyük organizasyon olan EXPO 2016 için de büyük sıkıntı söz konusu.
Çünkü EXPO alanına ulaşımı sağlayacak çevre yolları yetersiz.
Batı ve Doğu Çevre Yolları’nı tamamlayamayan Antalya’nın henüz bir çivi bile çakılmayan EXPO konusunda kaygılı artırdığı da yadsınamaz bir gerçek.
Antalya Ulaşım Sorunları ve Çözümler Konferansı’nın sonuç bildirgesinde battı çıktı olarak bilinen köprülü kavşakların kentin güney ve kuzey olmak üzere iki böldüğü vurgulanıyor.
Gerçek şu ki AKP’li Antalya Büyükşehir Belediyesi, ikiye değil, dörde böldü.
Nasıl mı ?
Battı-çıktı olarak tabir edilen ve kent merkezini yarış pistine dönüştüren köprülü kavşaklarla kenti kuzey ve güney olarak ikiye bölen Büyükşehir Belediyesi’nin eski yönetimi tramvay ile de dörde bölerek büyük bir başarıya imza attı !
Battı çıktılar ile Kuzey ve Güney Antalya.
Tramvay ile de doğu ve batı Antalya yaratıldı.
Köprülü kavşaklar tek tip vatandaş yaratma hevesinde olan AKP’nin tek tip projelerinden birisi..
Bunlar yapılırken Antalya’ya uygun olup olmadığı araştırılmadı.
Dönemin Büyükşehir yönetimi, ‘battı çıktılar ile trafik sorunu çözülemez, sürekli yeni battı çıktılar yapmak lazım, bunun yerine metro için yatırım yapılsın” uyarısında bulunan uzmanların görüşüne itibar etmediği gibi, uzmanları da rencide edici açıklamalarda bulunmaktan çekinmedi.
Battı-çıktı adı verilen köprülü kavşaklar konusunda Antalya’da farklı yorumlar yapıldı, yapılmaya da devam ediliyor.
Özel araçlar sürücüleri kent içinde hız yapma olanağı bulunduğu ve ev ve işyerlerine pik saatler dışında çabuk ulaşma şansı buldukları için memnun olduklarını söylüyorlar.
Başta taksiciler olmak üzere ulaşım esnafı ise bu durumdan tramvayı da olayın içine katarak bir hayli şikayetçi.
İşlerinin ciddi biçimde bozulduğunu söylüyorlar.
Görüldüğü gibi Antalya’da sorunlar çözüme kavuşmuyor, kavuşturulamıyor, tersine her gün yenileri ekleniyor.
Kentlerin yaşanabilirlik değerlendirmesinde kuşkusuz ulaşım en önemli faktörlerin başında geliyor.
Antalya’nın ulaşım konusuna sınıfta kaldığı gerçeğini kabul etmek durumundayız.
Bir yandan ulaşımı rahatlatacak ivedi çözümler getirilmeli, diğer yandan ise kalıcı planlamalar için daha hızlı ve verimli bir çalışma sergilenmeli.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.