Türkiye Cumhuriyeti ve Katar Devleti Arasında gerçekleştirilen
‘Yüksek Stratejik Komite Altıncı Toplantısı’nda ise Antalya Liman İşletmeleri
A.Ş.’nin Hisse Devrine ve Satın Alımına Dair Anlaşma, Türkiye Cumhuriyeti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile Katar Devleti Ulaştırma ve
İletişim Bakanı Jassim bin Saif El Sulaıtı arasında imzalandı.
Küresel pazarda önemli bir konuma sahip olan Antalya Limanı,
2019 yılında 151.000 TEU Konteyner, 590.000 ton genel kargo ve dökme yük olmak
üzere toplam 2.755.000 ton yükün eleçlemesini gerçekleştirmiş ve 47.5 milyon
dolar gelir elde etmişti. 700 deniz mili kıyı şeridi üzerinde en büyük organize
liman olan Antalya Limanı’nın Global Liman İşletmeleri’nde (Port Akdeniz) bulunan
7 yıllık işletme hakkı 140 milyon Dolar karşılığında Katarlı bir şirket olan QTerminals
W.L.L devredilmişti.
DTO KATAR’DAN
UMUTLUYDU
Devir ile ilgili daha önce gazetemize açıklama yapan Deniz
Ticaret Odası Antalya Şubesi Başkanı Ahmet Çetin, “Devir işlemleri
tamamlandığında limanımız dünyanın önemli liman işletmecisi kuruluşlarından
olan Katarlı QTerminals Wll Grubu’nun işletmesine geçecektir” demişti. Başkan
Çetin, Antalya Limanı’nın devri için ifade edilen bedele bakıldığı zaman
limanın dünya çapında daha fazla söz sahibi olabileceği bir konuma gelmesini
beklediklerini ifade etmişti. Özelleştirildikten sonra 22 yıl içerisinde 6’ncı
işletmesine geçecek olan Antalya Limanı’nın takipçisi olacaklarını söyleyen
Başkan, değişimin Antalya denizciliği ve ticaretine olumlu katkılar sağlaması
dileklerinde bulunmuştu.
“KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞI”
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin
ise limanların kamu-özel sektör işbirliği ile işletilmesi gerektiğini
belirtmişti. Limanın, 7 yıllığına Katarlı bir firmaya satışına ilişkin Çetin, ‘’Bizim
için önemli olan Limanı kimin, hangi şirketin işletip işletmediği değildir.
Bizim için hizmetlerin kalitesi ve ucuzluğudur. Benim derdim, Antalya’nın derdi
ihracat yapmaktır. Fiyatlar aşağıya çekilirse daha fazla ihracat yapabiliriz’’
demişti. Çetin, “Aslında bu tür tekel durumunda olan limanların tek başına özel
şirketlerle değil, kamu-özel sektör ortaklığıyla işletilmesi daha doğrudur’’
diyerek de tarihe not düşmüştü.
Yasin SALİHOĞLU