Türkiye Cumhuriyeti ve Katar Devleti Arasında gerçekleştirilen ‘Yüksek Stratejik Komite Altıncı Toplantısı’nda ise Antalya Liman İşletmeleri A.Ş.’nin Hisse Devrine ve Satın Alımına Dair Anlaşma, Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile Katar Devleti Ulaştırma ve İletişim Bakanı Jassim bin Saif El Sulaıtı arasında imzalandı.

Küresel pazarda önemli bir konuma sahip olan Antalya Limanı, 2019 yılında 151.000 TEU Konteyner, 590.000 ton genel kargo ve dökme yük olmak üzere toplam 2.755.000 ton yükün eleçlemesini gerçekleştirmiş ve 47.5 milyon dolar gelir elde etmişti. 700 deniz mili kıyı şeridi üzerinde en büyük organize liman olan Antalya Limanı’nın Global Liman İşletmeleri’nde (Port Akdeniz) bulunan 7 yıllık işletme hakkı 140 milyon Dolar karşılığında Katarlı bir şirket olan QTerminals W.L.L devredilmişti.

DTO KATAR’DAN UMUTLUYDU

Devir ile ilgili daha önce gazetemize açıklama yapan Deniz Ticaret Odası Antalya Şubesi Başkanı Ahmet Çetin, “Devir işlemleri tamamlandığında limanımız dünyanın önemli liman işletmecisi kuruluşlarından olan Katarlı QTerminals Wll Grubu’nun işletmesine geçecektir” demişti. Başkan Çetin, Antalya Limanı’nın devri için ifade edilen bedele bakıldığı zaman limanın dünya çapında daha fazla söz sahibi olabileceği bir konuma gelmesini beklediklerini ifade etmişti. Özelleştirildikten sonra 22 yıl içerisinde 6’ncı işletmesine geçecek olan Antalya Limanı’nın takipçisi olacaklarını söyleyen Başkan, değişimin Antalya denizciliği ve ticaretine olumlu katkılar sağlaması dileklerinde bulunmuştu.

“KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞI”

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin ise limanların kamu-özel sektör işbirliği ile işletilmesi gerektiğini belirtmişti. Limanın, 7 yıllığına Katarlı bir firmaya satışına ilişkin Çetin, ‘’Bizim için önemli olan Limanı kimin, hangi şirketin işletip işletmediği değildir. Bizim için hizmetlerin kalitesi ve ucuzluğudur. Benim derdim, Antalya’nın derdi ihracat yapmaktır. Fiyatlar aşağıya çekilirse daha fazla ihracat yapabiliriz’’ demişti. Çetin, “Aslında bu tür tekel durumunda olan limanların tek başına özel şirketlerle değil, kamu-özel sektör ortaklığıyla işletilmesi daha doğrudur’’ diyerek de tarihe not düşmüştü.

 Yasin SALİHOĞLU

 

Editör: TE Bilisim