Merkezi Antalya’da olan bir vakıf, vakıf hesabından yüksek miktarda hesap işletim ücreti kesildiğini kaydederek, daha önceden de kesilen ücretlerin iadesini talep etti. Konyaaltı Tüketici Hakem Heyeti’ne yapılan başvuru, 11 Ocak 2019’da karara bağlandı. Oybirliğiyle alınan kararda yasal dayanağı olmayan kesintilerin iadesine karar verildi. Heyetin kararında “Tüketici,  ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder.  Ticaretle iştigal etmeyen, kar amacı gütmeyen, vakıf gibi tüzel kişiler ile apartman site yöneticiliği yargı kararlarında tüketici olarak kabul görmektedir”  denilerek, vakfın ilgili banka tarafından kesilen hesap işletim ücretlerinin iadesine karar verildi. 

HESAP İŞLETİM ÜCRETLERİNİ 
GERİ ALABİLİRSİNİZ
TÜSODER  Tüketici Sorunları Derneği Genel Başkanı Deniz Öner,söz konusu parayı almak isteyen vatandaşların yapacakları işlemleri şöyle sıraladı: “Vatandaşlar, geçmişe dönük 10 sene içinde hesap işletim ücreti kesilmişse bunların dekontlarını bankalardan talep etsinler. Vatandaşlar, TÜSODER’in sitesinde söz konusu kararı okuyabilirler. Bu kararla birlikte dilekçe yazarak bankadan iade istesinler. Vatandaşlar, bunu birkaç yolla yapabilirler. Dilekçe yazabilirler, noterden ihtarname gönderebilirler ya da iadeli taahhütlü ile talep edebilirler. Bankaların büyük çoğunluğu bunu ilk başta reddedecektir. O zaman da gelen cevapla ya da cevap vermeseler bile dekontlarıyla kendi talep yazısıyla birlikte ilçe kaymakamlarında bulunan tüketici hakem heyetlerine başvurabilirler.”


HESAP İŞLETİM ÜCRETİ NEDİR?
Hesap işletim ücreti, bankaların vadesiz hesap açan müşterilerinden kâğıt, işlem gibi masraflar için yılın belirli dönemlerinde almış oldukları ücrettir. Bankalar aylık ya da 3 aylık periyotlarda müşterilerinden hesap işletim ücreti adı altında aidat kesmektedirler. Kesilen miktarlarda bankadan bankaya değişiklik göstermektedir.

DİLARA AÇİKYİLDİZ

 

 

Editör: TE Bilisim