Merkezi Antalya’da olan bir vakıf, vakıf hesabından yüksek miktarda hesap
işletim ücreti kesildiğini kaydederek, daha önceden de kesilen ücretlerin
iadesini talep etti. Konyaaltı Tüketici Hakem Heyeti’ne yapılan başvuru, 11
Ocak 2019’da karara bağlandı. Oybirliğiyle alınan kararda yasal dayanağı
olmayan kesintilerin iadesine karar verildi. Heyetin kararında “Tüketici, ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket
eden gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder.
Ticaretle iştigal etmeyen, kar amacı gütmeyen, vakıf gibi tüzel kişiler
ile apartman site yöneticiliği yargı kararlarında tüketici olarak kabul
görmektedir” denilerek, vakfın ilgili
banka tarafından kesilen hesap işletim ücretlerinin iadesine karar verildi.
HESAP İŞLETİM ÜCRETLERİNİ GERİ
ALABİLİRSİNİZ
TÜSODER Tüketici Sorunları Derneği Genel
Başkanı Deniz Öner,söz konusu parayı almak isteyen vatandaşların yapacakları
işlemleri şöyle sıraladı: “Vatandaşlar, geçmişe dönük 10 sene içinde hesap
işletim ücreti kesilmişse bunların dekontlarını bankalardan talep etsinler.
Vatandaşlar, TÜSODER’in sitesinde söz konusu kararı okuyabilirler. Bu kararla
birlikte dilekçe yazarak bankadan iade istesinler. Vatandaşlar, bunu birkaç
yolla yapabilirler. Dilekçe yazabilirler, noterden ihtarname gönderebilirler ya
da iadeli taahhütlü ile talep edebilirler. Bankaların büyük çoğunluğu bunu ilk
başta reddedecektir. O zaman da gelen cevapla ya da cevap vermeseler bile
dekontlarıyla kendi talep yazısıyla birlikte ilçe kaymakamlarında bulunan tüketici
hakem heyetlerine başvurabilirler.”
HESAP İŞLETİM ÜCRETİ NEDİR?
Hesap işletim ücreti, bankaların vadesiz hesap açan müşterilerinden kâğıt,
işlem gibi masraflar için yılın belirli dönemlerinde almış oldukları ücrettir.
Bankalar aylık ya da 3 aylık periyotlarda müşterilerinden hesap işletim ücreti
adı altında aidat kesmektedirler. Kesilen miktarlarda bankadan bankaya
değişiklik göstermektedir.
DİLARA AÇİKYİLDİZ