Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen), Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) Türkiye genelindeki ortaokul ve liselere yönelik "Sana Emanet" adlı bilgi yarışmasını düzenleme izni vermesine tepki gösterdi. Eğitim Sen'in açıklamasında, eğitimin yapısal sorunlarına kalıcı çözümler üretme görevinin MEB'e ait olduğu vurgulandı.

MEB'in Protokolleri ve Faaliyetleri

Eğitim kurumlarında, MEB aracılığıyla dini içerikli etkinliklerin düzenlenmesine ilişkin protokollere tepki gösterildi. Eğitim Sen'in açıklamasına göre, MEB'in dini dernek ve vakıflarla yaptığı protokollerle okulların dini etkinliklerin mekanları haline getirildiği belirtildi.

Okullarda Dini İçerikli Faaliyetler

MEB'in izniyle, Ensar Vakfı tarafından ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik düzenlenen "Sana Emanet" bilgi yarışmasına katılacak öğrenci ve öğretmenlere, Ensar Yayınevi tarafından basılan "40 Derste Hadis" ve "40 Derste Kuran-ı Kerim" kitaplarının okutulması hedefleniyor.

MEB tarafından açıklanan yeni müfredat tartışma yarattı MEB tarafından açıklanan yeni müfredat tartışma yarattı

Etkinliğin Amacı

Ensar Vakfı'nın yarışmanın amacını, "Ortaokulda seçmeli, Peygamberimizin Hayatı dersini daha etkili hale getirmek. Siyer dersine ilgiyi artırmak. Hz. Peygamber’in güzel ahlakının tanınmasını sağlamak. Peygamberin güzel ahlakının öğrencilerde erdemli davranışlara dönüşmesini sağlamak. Öğrencilerde kitap okuma alışkanlığını arttırmak. Kuran-ı Kerim derslerini etkili bir şekilde öğretmek" şeklinde açıkladığı belirtildi.

Yarışmanın Kapsamı ve Ödüller

Türkiye genelindeki tüm resmi ve özel ortaokullar ile lise ve imam hatip liselerinin katılabileceği yarışmada dereceye girecek öğrencilere toplamda 795 bin TL para ödülü dağıtılacak.

Dini Vakıfların Okullardaki Rolü

MEB'in, dini vakıflarla iş birliği yaparak okullarda dini içerikli etkinlikler düzenlemesi, uzun süredir tartışma konusu olmuştur. Bu durum, eğitim kurumlarının dini faaliyetlerin mekanları haline gelmesine yol açmıştır.

Laiklik ve Eğitim

Eğitim sisteminin, dini kurallar yerine evrensel ve bilimsel gerçekler doğrultusunda düzenlenmesi gerektiği vurgulanmıştır. Devletin, tüm dinlere eşit mesafede durması ve eğitim ile dini içerikli faaliyetleri birbirinden ayırması gerektiği ifade edilmiştir.

Kaynak: ANKA