Antalya
Tüketiciler Birliği Başkanı Neşet Gündüz ve Tüketiciyi Koruma Derneği(TÜKODER) Antalya Şubesi Başkanı Abdullah Özçulcu, 15 Mart Tüketiciler Günü nedeniyle
Akdeniz GERÇEK’e açıklamalarda bulundu.
Tüketiciler
Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, Antalyalı tüketicilerin haklarını
arama mücadelesi içerisinde olduklarını söylerken, “ Antalyalı tüketiciler bilinçli bir şekilde
haklarını arıyorlar. Bu konu da zaman zaman basın aracılığıyla sorunlara dikkat
çekiyoruz. En son Belediye otobüslerindeki bir vatandaşın hak arayışında kırk
kuruşu dahi aldık. Bu konuda bu kadar ilerledik” dedi.
AVUKATLAR DA
SÖZLEŞME YAPMALI
Neşet Gündüz, en çok şikâyet
edilen konuları ise şu şekilde anlattı:
“Vatandaşlar, son bir ay içerisinde en çok avukatlardan şikâyetçi. Avukatlar müvekkilleriyle sözleşme
yapmıyor. Süreci ‘biz çözeriz biz
hallederiz’ şeklinde ilerletiyorlar. İş istedikleri gibi olmayınca da bütün
hırslarını hamlelerini müvekkillerinden alıyor. Aslında 6502 Tüketici yasasına
göre avukatlarında tüketiciyle birlikte bir sözleşme kurması gerekiyor. Nasıl
bir hizmet verecek ne kadar ücrete verecek gibi bilgilerin yer aldığı sözleşme
yapılması gerekir. Bununla ilgili tüketicilerle birlikte iki tane avukat
aleyhine dava açtırdık. Olmaması gerekiyor ama oluyor. Bu sefer hakkaniyetle iş
yapan avukatlarımız zan altında kalıyor. Biz avukatlarımızdan için sözleşme
yapmalarını istiyoruz.”
SÖZLEŞME YAPMAYI UNUTMAYIN
Neşet
Gündüz, parasal konularda tüketicilerin sözleşme olmadan her hangi bir
olaya girmemeleri gerektiğini söylerken hak arama sürecini ise “Tüketiciler
hakem heyetlerine gittikleri takdirde 6 ay içerisinde sonuca ulaşılıyor. Bu
taraflardan birinin şikâyet etmesi üzerine iş tüketici mahkemesine yansıyor.
Tüketici mahkemelerinde tüketici ya da hizmet veren taraf için nihai sonuç
alıyor. Tüketici mahkemesinde başlayan davalar Yargıtay’a kadar gidiyor”
şeklinde açıkladı.
TÜKETİCİ SORUNLARI ÜCRETSİZ ÇÖZÜLÜYOR
Tüketiciyi Koruma Derneği(TÜKODER) Antalya
Şubesi Başkanı Abdullah Özçulcu, Antalya’da tüketiciler geçmiş yıllara
göre çok daha fazla bilinçlendiğini ve bu durumun piyasada ki mal ve hizmet
kalitesini arttırdığını söyledi.
Abdullah Özçulcu, yayın organlarında tüketici haklarına yönelik kamu spotu
yayını yapılma zorunluluğu ve ders olarak okullarda verilmesinin bir kazanım
olduğunu dile getirirken, “Müstakil tüketici mahkemeleri ve tüketici hakem
heyetleri kurulması suretiyle tüketicilerin sorunları ücretsiz olarak
çözülmektedir. Bütün bunlar tüketicilerin hakkını aramak için daha da teşvik
edici olmaktadır. Bir yandan da piyasa da mal ve hizmet kalitesinin
yükselmesine sağlamaktadır” dedi.
Özçulcu, son olarak ise “Türkiye geçmiş yıllara göre hem
mevzuat yönünden hem uygulama yönünden daha ilerici bir konuma geldik. Bilinçli
tüketicilerin büyük küçük demeden hak aramaları bu ilerlemeyi de sağlıyor.
Bilinçli tüketici mutlaka belgeli alışveriş yapar. Fatura, kullanım kılavuzu,
garanti belgesi gibi belgeleri vermeyen
kuruluştan alışveriş yapmadığı taktirde kurumlar piyasadan silinecektir. Düzgün
ve yasal çalışan tüketici haklarına saygılı olan kurumlar daha ön plana
çıkacaktır” diyerek bilinçlenmek ve bilinçlendirmek konusunda duyarlılığa davet
etti. Dilara AÇİKYİLDİZ