Antalya'dan Gönderilen 800 Dolar ABD'de Kayboldu! Mahkeme Aileyi Haklı Buldu

Antalya'da yaşayan Alper Baysan adlı anne, 2 yıl önce üniversite eğitimi için Amerika'ya giden kızı İrem Naz Baysan'a banka aracılığıyla 800 dolar gönderimi gerçekleştirdi.
Banka kayıtlarında paranın çekilmiş olduğu görünse de, kızı gönderilen parayı alamadı. Uzun süren yazışmalar ve başvuruların ardından tüketici mahkemesi, Baysan ailesini haklı buldu. Ancak mahkeme kararına rağmen banka 800 doları iade etmedi, İrem Naz da o dönem parasız kalınca ABD'de garsonluk yaparak geçimini sağlamak zorunda kaldı.
800 Dolar Kayboldu, Bankadan 4 Ay Sonra Ret Cevabı Geldi
Kızının 2022 yılında Washington Üniversitesi'nin Bilgi Teknolojisi bölümünü kazandığını ifade eden anne Alper Baysan, “İrem Naz, yaklaşık 2 yıl önce ağustos ayında eğitim için Amerika'ya gitti. Geçimini bizim gönderdiğimiz parayla sağlayacaktı. Türkiye'de Amerika ile anlaşması olan bir bankadan hesap açtırdık. İlk ayın ardından hesabına 800 dolar gönderdim ama kızım parayı orada çekemedi. İşlem hareketlerine baktığımızda ise para çekilmiş gibi görünüyordu. Banka müşteri hizmetleri ile görüştük, Amerika'daki anlaşmalı banka ile yazışmalar yapıldığını söylediler ama 4 ay sonra bize, 'para çekilmiş' diyerek ret cevabı verdiler" dedi.
Kızı 'Paramı Çekemedim' Dedi, Annesi Çaresiz Kaldı
Anne Baysan, kızının parayı kullanamaması nedeniyle mağdur olduğunu aktararak, “Kızım Amerika'da o parayla ihtiyaçlarını karşılayacaktı ama çekemedi. Biz tekrar gönderemedik, ben bir memur olarak her seferinde para yollayamam. Orada saatlik 8–10 dolara garsonluk yaparak hayatta kalmaya çalıştı. Telefonda ağlayarak, 'Anne paramı çekemedim' dediğinde çaresiz kaldım. Bir anne olarak dünyanın bir ucundaki çocuğuna yetişememek çok ağır bir duygu" ifadeleriyle yaşadıkları mağlubiyeti anlattı.
Tüketici Mahkemesi Aileyi Haklı Buldu
Anne Alper Baysan, süreç uzayınca Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Tüketici Mahkemesi, Türkiye'deki bankanın Amerika'daki bankadan güvenlik kamerası görüntülerine ulaşamaması ve paranın gerçekten çekildiğini ispat edememesi üzerine Baysan ailesini haklı buldu. Mahkeme kararına rağmen 800 dolar ailenin hesabına geçirilmedi.
"2 Yıldır 800 Doların Mücadelesini Veriyoruz"
Süreci ve son durumu aktaran ailenin avukatı Tolga Alp Kocaoğlu, “Alper Hanım bize Eylül 2023'te başvurdu. İlk olarak Tüketici Hakem Heyeti'ne gittik. Heyetin kararının çıkması 2024 mayıs ayını buldu ve konunun yargıya taşınması gerektiğine karar verildi. Bunun üzerine Antalya Tüketici Mahkemesi'ne başvurduk. Yaklaşık 1 yıl süren davada banka, paranın çekildiğini ispatlayamadı ve mahkeme 800 doların müvekkilime iadesine hükmetti. Ancak icra aşamasında sorun yaşadık. Çünkü karar dolar üzerinden verildiği için 2 aydır tahsilat yapılamıyor. 800 dolar için 2 yıldır mücadele veriyoruz" şeklinde konuştu.
Mahkeme kararına rağmen yaşadıkları mağduriyetin devam ettiğini söyleyen Alper Baysan, "Kızım parasız kaldı, eğitim hayatı boyunca sıkıntılar yaşadı. Mahkeme bizi haklı buldu ama paramızı hala alamıyoruz. Defalarca bankaya ulaştık, icra takibi başlattık ama sonuç alamadık. 800 dolar için 2 yıldır uğraşıyoruz" dedi.
Antalyalı Tüketicinin Hayali Kabus Oldu! 30 Kez Servise Gitti
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.