Antalyalı Tüketicinin Hayali Kabus Oldu! 30 Kez Servise Gitti

Antalya'da bir kişi, sıfır aldığı otomobili yaklaşık 30 kez servise götürmek zorunda kaldı. Sorunları bir türlü çözülemeyince markaya dava açtı.
Antalyalı Tüketicinin Hayali Kabus Oldu! 30 Kez Servise Gitti

Antalya'da yaşayan elektrik elektronik teknikeri Tuncay Toklu, 2021 Nisan'da, İzmir'deki bayiden sıfır otomobil aldı.

30 Defa Servise Gitti, Sorunları Çözülmedi

Tuncay Toklu ilk günden itibaren araçla ilgili yaşadığı sorunları şu sözlerle aktardı:

"İlk zamanlar küçük arızalar diye düşündüm ama kısa süre içinde sürekli tekrar etmeye başladı. Aracı aldığım günden bu yana yaklaşık 30 defa servise gittim. Motor aksamı, elektronik parçaları, yazılım programları, değişmeyen parçası kalmadı. Ancak sorunlar çözülmedi."

antalyali-tuketicinin-hayali-kabus-oldu-30-kez-servise-gitti.webp

"Maddi Manevi Çok Yıprattı"

Aracıyla güvenle seyahat edemediğini ifade eden Toklu, "Her defasında ya yolda kaldım ya da bir sorunla karşılaştım. Servisten çıkıyordum, kısa süre sonra tekrar aynı arızayı yapıyordu. Yetkililer 'Sorun çözüldü' diyordu ama hiçbir şey değişmedi. Bu süreç beni maddi ve manevi çok yıprattı" dedi.

antalyali-tuketicinin-hayali-kabus-oldu-30-kez-servise-gitti-2.webp

"Hayalim Kabusa Döndü"

Büyük umutlarla aldığı aracın hayatını olumsuz etkilediğini de sözlerine ekleyen Tuncay Toklu, şu anda markayla davalık olduklarını belirterek, "Kusurlarını kabul etmiyorlar. Bu aracı alırken hayallerim vardı ama hayatımı kabusa çevirdi. Bilirkişi raporları da bizi haklı buldu. Bu yüzden başka bir araç almak zorunda kaldım. Elimdeki aracı satmaya da gönlüm el vermiyor, kimsenin günahına giremem. Şu an mağdurum" şeklinde konuştu.

antalyali-tuketicinin-hayali-kabus-oldu-30-kez-servise-gitti-3.webp

"Aracın 30 Kez Servise Gittiğine İnanmadık"

Sürecin tüketici hakları açısından önemli olduğunu kaydedem Tuncay Toklu'nun avukatı Tolga Alp Kocaoğlu, "Tuncay Bey, geçen yıl ofisimize geldiğinde arabasının 30 defa servise gittiğine inanmakta zorlandık. Ancak kendisiyle test sürüşlerine çıktığımızda arızaları biz de gözlemledik. 5 Ağustos 2024'te Antalya Tüketici Mahkemesi'nde davamızı açtık. Bilirkişi tespitleri dosyaya girdi. Aracın iadesi ve misliyle değişimi talebinde bulunduk" açıklamasını yaptı.

Emsal Teşkil Edecek

Davanın kazanılması halinde benzer mağduriyetler yaşayan tüketiciler için de emsal teşkil edeceğini dile getiren Avukat Kocaoğlu, "Bir otomobil sıfır alındığında güven vermesi gerekir. Ancak bu araç 30 kez servise gitmesine rağmen aynı arızaları verdi. Böyle bir durumda tüketicinin korunması hukuken zorunludur. Bu nedenle davamızın kabul göreceğini düşünüyoruz" dedi.

Kaynak:DHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.