Çetin Osman Budak, Antalyalı sanayicilerin ve ihracatçıların limanın işletme hakkına talip olduklarını belirterek “Muğla ile Mersin arasında kuru yük ve konteyner taşıyabilecek başka liman yok. Antalya’daki sanayiciler, ihracatçılar, ithalatçılar ürünleri yüksek fiyatlar nedeniyle diğer illerdeki limanlara yönlendiriyorlar. Niye? Çünkü liman tekel. Ve fiyatlar çok yüksek. Antalya’da şu anda sanayicilerin bu konuyla ilgili bir talebi var. ‘Bu limanı bize verin. Biz bu limanı Antalya’ya katkı sağlayacak hâle getirebiliriz. Bize verin’ diyorlar” dedi.
“DÜNYADA LİMANLAR SAVAŞI VAR”
20’den fazla limanın sözleşmelerinin rant için ihalesiz uzatılacağını dile getiren Budak şunları söyledi: “Dikkat çeken bir diğer liman, İskenderun Limanı. Limak tarafından işletiliyor, 2048’de bitiyor sözleşme tarihi. Niye uzatıyoruz bunun işletme devir hakkını? 2048’e daha 27 sene var, yatırım yapacaksa yapsın. Sözleşmeyi 2061’e kadar uzatma hakkı vermenin ranttan başka bir açıklaması yok.
Dünyada şu anda ticaret savaşları yaşanıyor. Yani Çin, Amerika, dünyanın gelişmiş ülkeleri, gelişmekte olan ülkeleri, birbirleriyle kıyasıya mücadele ediyorlar. Ürünlerin dünyada serbest dolaşımı limanlar üzerinden olur ve şu anda limanlar savaşı var; dünyada limanlar savaşı çok stratejik. Biz bu limanlarımızı yabancılara veriyoruz, süreleri uzatıyoruz, ihale yapmadan bunları veriyoruz; içeriğini genişletecek, yeni hatlar açacak, ülkenin ihracatına, sanayisine katkı sağlayacak yeni oluşumlar için yapmıyoruz bunu, birilere peşkeş çekiyoruz, çok açık.”
Haber Merkezi