TikTok'un 31 Mart Mahalli İdareler Genel Seçimleri öncesinde yanıltıcı içeriklere karşı aldığı önlemler, platformun Türkiye'deki seçim sürecine yönelik yaklaşımını gözler önüne seriyor. TikTok Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye Bölgesi Kamu Politikaları Yöneticisi Emir Gelen, TikTok'un yanıltıcı içerikleri, mezenformasyonu ve manipüle edilmiş içerikleri engellemeye odaklandığını belirtti. Gelen, '31 Mart'ta yapılacak Mahalli İdareler Seçimleri'nde, seçmenleri yıldırmayı veya oy vermelerini engellemeyi amaçlayan içerikleri kaldırıyoruz ve şiddeti teşvik eden içeriklere veya hesaplara tolerans göstermiyoruz' dedi.

TikTok 31 Mart seçimleri için adımlar atıyor

TikTok'un bu önlemleri kapsamında kullanıcıların yanıltıcı içerikleri doğrudan uygulama üzerinden bildirmelerini kolaylaştırdığı ve yanlış bilgilendirmeyle ilgili politikalarına uygun olarak raporları inceleyen özel bir ekibin kurulduğu ifade edildi. Ayrıca TikTok, ilgili politikalar ve dezenformasyon risk yönetimi konusunda platformu bilgilendirmek için 10 yerel paydaşla yakın şekilde çalışmaya devam ettiğini duyurdu.

İstanbul'da  DEM Parti Yöneticilerine Gözaltı İstanbul'da DEM Parti Yöneticilerine Gözaltı

Emir Gelen, teyitsiz içeriğin görünürlüğünü azaltacaklarını belirterek, 'Bu hassas dönemde, içeriğin doğruluğunu değerlendirmek için doğruluk kontrol ortağımızla işbirliğimizi sürdüreceğiz. Böylece yanlış veya manipüle edilmiş videoları hızlıca kaldırma esnekliğine sahip olacağız. İçerik, teyit edilemediğinde, sizin için akışında tavsiye edilmeye uygun olmayabilir ve kullanıcıları uyarmak için bir uyarı eklenebilir. Seçim günü, sonuçlar ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından teyit edilmeden erken zafer iddiasında bulunan içeriklerin görünürlüğünü azaltmak için Teyit.org ile işbirliği yapacağız' diye konuştu.

Ayrıca TikTok'un siyasi içerikli ücretli reklamlara izin vermediği ve bu tür reklamların platform standartlarına uymadığı vurgulandı. Gelen, 'TikTok'ta siyasi içerikli ücretli reklamlara izin vermiyoruz. Herhangi bir ücretli reklamın platformumuzun standartlarına uyması gerekir. Ücretli siyasi reklamlar TikTok platform deneyimine uymuyor. Bu nedenle seçimle ilgili reklamlar ve propaganda reklamları dahil olmak üzere şehir, bölge veya yerel düzeyde bir adayı, mevcut lideri, siyasi partiyi veya grubu tanıtan veya bunlara karşı çıkan ücretli reklamlara izin vermeyeceğiz' dedi.

Türkiye'deki seçim sürecinde TikTok'un Türkiye Seçim Takip Merkezi'ni kullanıma alarak, kullanıcıların resmi bilgilere kolayca ulaşma imkanı sağlayacağı da belirtildi. 

Kaynak: Haber Merkezi