Konut kredisi faiz oranları yenilendi: 2 milyon TL'nin ödemesi ne kadar? Konut kredisi faiz oranları yenilendi: 2 milyon TL'nin ödemesi ne kadar?

Geçen yıl, ithal elektrikli araçların piyasaya girmesiyle sıfır araç satışlarında artış yaşanmış, ancak bu yılın ilk çeyreğinde bu canlılık azalmıştır. Bu durum, ikinci el otomobil piyasasında da düşüşe neden olmuştur. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan verilere göre, sıfır araç satışlarını gösteren "trafiğe kaydı yapılan" otomobil sayısı mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre %16,2 artarak 88 bin 718 adet olmuştur.

İkinci El Otomobil Piyasasında Kayıplar Artıyor: İşte Detaylar

Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED) Genel Başkanı Aydın Erkoç, TÜİK verilerini değerlendirerek, "Sıfır araç satışlarındaki artış, mart ayında belirgin bir şekilde azaldı" dedi.

En Düşük Düzey

Haber Global'den Ertan Altan'ın haberine göre, Erkoç, piyasadaki son verileri açıklayarak, "Yeni trafiğe çıkan toplam taşıt sayısı %18,2 artarak 226 bin 617 adet oldu. Yıllık artış, son yılların en düşük seviyesine geriledi. Trafiğe kayıtlar, bu yıl ocak ayında geçen yılın aynı ayına göre otomobilde %39,2, toplamda %33,3; şubat ayında ise otomobilde %63,8, toplamda %77,6 artmıştı. Sıfır araç piyasasında canlılık ilk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre daha düşük kaldı" açıklamasında bulundu.

İkinci el otomobil piyasasında kan kaybı devam ediyor

İkinci El Piyasada Kayıplar Artıyor

Erkoç, ikinci el taşıt piyasasında kayıpların artarak devam ettiğini belirterek, "Martta noter devriyle yapılan satışlar önceki yılın aynı ayına göre otomobillerde %21,3, toplamda %18,9 azaldı. Aylık bazda ikinci elde 580 bin 492 otomobilin devri gerçekleşirken, toplam araç sayısı da 865 bin 144 adet oldu" dedi.

Akaryakıt Zamları ve Kredi Faizleri

Akaryakıta gelen zamların otomobil satışlarını olumsuz etkilediğini ifade eden Erkoç, "Ankara'da bir litre benzin fiyatı nisan ayı itibarıyla bir yıl öncesine göre %105 artarak 45 liraya, motorinin litre fiyatı da %116 artarak 44,5 liraya ulaşmış durumda. Bu durum, bir otomobilin deposunu doldurmanın maliyetini, hacmine bağlı olarak bin 750 ile 2 bin 700 lira arasında değiştiriyor" şeklinde konuştu.

Akaryakıttaki yüksek fiyatlar nedeniyle talebin elektrikli otomobillere kaydığını ancak bu araçların yüksek satış fiyatları ve yeterli şarj istasyonu ile servis ağı olmamasının caydırıcı bir etken olduğunu vurgulayan Erkoç, "Yüksek kredi faizleri de sektörü olumsuz etkiliyor. Dört yıl vade ile 200 bin TL taşıt kredisi çeken bir alıcının, dönem sonunda bankaya geri ödeyeceği toplam tutar 506-795 bin TL arasında değişiyor. Bankalar, özellikle ikinci el taşıt alımlarını daha az kredilendiriyor" şeklinde konuştu.

Kaynak: Haber Merkezi