Antalya’da seçimlerin iki kozu, siyasetçilere göre müjdesi(!)Kırcami planlaması ve hızlı tren..

Kırcami planlaması, ya da Kırcami bölgesinin imara açılması hikayesi 1980’li yıllara kadar uzanıyor..

Hemen her yerel ve genel seçim öncesinde siyasi partiler ve adaylar Kırcami’ye imar getirmek sözü verdiler, vatandaşın planlama, imar umudunu sandıktan çıkmak, seçim kazanmak için kullandılar..

Kırcami hem seçimde öne çıktı ama Kırcami’yi AKP, 31 Mart yerel seçimlerinde kolay kolay unutulmayacak bir yöntemle kullandı..

AKP, Kırcami’de resmen tapu dağıttı..

Hem de tapuları  Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’a dağıttırdılar.

Yani AKP, Büyükşehir ve Muratpaşa seçimlerini kazanmak için son kozunu Kırcami’de kullandı.

Seçim bitti, AKP, hem Büyükşehir’i, hem de Muratpaşa’yı CHP’ye kaptırdı.

Kırcami’de oy uğruna halka dağıtılan tapuların hiçbir geçerliliği olmadığı ortaya çıktı..

Dahası AKP, Toprak Koruma Kurulu’nun Kırcami’de yapılaşmanın önüne açacak kamu yararı kararının iptalini de halktan saklamıştı..

AKP, bir sonraki seçimde yine Kırcami üzerinden siyaset yapmaya kalkışır mı bunu hep birlikte göreceğiz..

Seçimlerin ikinci kozu ise hızlı tren..

AKP’liler, her seçim öncesinde Antalya’ya hızlı tren getiriyorlar..

 Her seçim öncesinde AKP’li bakanlar Antalya’ya hızlı tren müjdesi verdi, vermeye de devam ediyorlar..

Ancak hızlı tren Antalya’ya bir türlü gelmiyor..

AKP’li Bakanlar, son olarak 2023 tarihini verdiler..

Verdiler de bu pek olanaklı görünmüyor..

Yani Antalya 4 yıl sonra da hızlı tren hattına bağlanamayacak..

Ajansların geçtiği son haber de hızlı tren projesiyle ilgili

Şöyle başlıyor ajansın haberi :

“Antalya'nın yaklaşık bir asırdır konuşulan tren macerası, son yıllarda hükümetin hızlı tren projeleri kapsamına alındı”

Haberde hızlı tren masalı şöyle anlatılıyor :

“Antalya'yı Anadolu'ya bağlayacak iki hızlı tren hattı projesi bulunuyor. Biri Eskişehir'e bağlantılı Afyonkarahisar-Isparta ve Burdur üzerinden, diğeri de Ankara ve Kayseri'ye bağlantılı Kapadokya bölgesiyle özellikle turizm açısından büyük önem arz eden Konya üzerinden planlanan iki hızlı tren projesi üzerinde uzun yıllardır çalışılıyor. İki proje üzerinde hat belirleme çalışmaları büyük oranda tamamlanırken, Konya üzerinden gerçekleştirilmesi planlanan hatla ilgili bir aşama daha tamamlandı”

Hızlı tren masalının en çarpıcı bölümü ise ÇED raporu..

 'Çevresel Etki Değerlendirmesi ‘ne(ÇED)olumlu karar verilmesi dikkat çekici.

Kırcami’de geçersiz tapu dağıtan Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’a bağlı Konya Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'nce yayımlanan kararda, Karatay, Meram, Selçuklu, Akören, Beyşehir, Çumra, Emirgazi, Seydişehir ilçelerinden geçecek olan Kayseri-Nevşehir-Aksaray- Konya- Antalya Hızlı Tren Demiryolu projesine ÇED Yönetmeliği kapsamında 'ÇED Olumlu Kararı' verildiği belirtildi.

Hızlı  tren güzergahının Antalya bölümü ise pek çok sıkıntıyı, itirazı, davayı ortaya çıkaracak kadar önem taşıyor..

Projeye göre hızlı tren Kepez, Aksu, Serik, Manavgat, Seydişehir ve Beyşehir arasından geçip Konya'ya ulaşacak..

Antalya bölümünde SİT alanları, tarihe eserler, ormanlar, tarım alanları bulunduğu göz önünde bulundurulduğunda sorunun boyutları da net bir şekilde anlaşılır..

Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir- Kayseri hızlı tren hattının toplam uzunluğunun 639 kilometre.

Projede 47 adet köprü ve viyadük var ve bu köprülerin toplam uzunluğu 14 bin 45 metre.

Ayrıca Antalya'dan Kayseri'ye kadar 60 adet tünel var.

Bu tünellerin de uzunluğu 137 bin 892 metre.

Antalya-Kayseri arasındaki hattın maliyeti şimdilik  11 milyar 576 milyon lira..

Seçim yorgunuyuz, akşam sabah yeni bir seçim kararı alınırsa da şaşırmayın..

Olası bir erken seçimde siyasi partilerin ve adayların Kırcami planlamasını ve hızlı tren masalını oy için kullanmaları da sürpriz olmaz…