Coca-Cola, 2023 yılında Türkiye'de kur etkisinden arındırılmış net satış geliri büyümesinde hedeflenen yüksek 40'lı, düşük 50'li yüzdeleri yakalayamadı. Türkiye satış hacmi yıllık bazda %5,1 oranında gerilemiş, uluslararası satış hacmi ise Pakistan, Özbekistan, Kazakistan ve Irak'ı içeren bölgelerde %1,1 azalma göstermiştir. Gazlı içecek kategorisi %3,3'lük bir düşüş yaşarken, gazsız içecek satışları ise %6,2 artmıştır.

'ENFLASYON BEKLENTİMİZ'

Coca-Cola, 2024 beklentilerini açıklarken, 2023 yılında karşılaşılan zorlukları vurgulamıştır. Türkiye'deki deprem ve Pakistan'daki ekonomik zorluklar, hacimlerin beklenenden daha düşük olmasına neden olmuştur. Ancak şirket, değer yaratma konusundaki kararlılığını sürdürmüş ve Gelir Büyüme Yönetimi aksiyonları ile pazarlama girişimleriyle tüketimi artırmaya odaklanmıştır.

ÖZBEKİSTAN VE KAZAKİSTAN’A İKİ YENİ FABRİKA

IMF Başkanı Gizlice Türkiye'ye mi Geldi! CHP'li Adıgüzel'den Şok İddia IMF Başkanı Gizlice Türkiye'ye mi Geldi! CHP'li Adıgüzel'den Şok İddia

2024'e yönelik olarak, Coca-Cola çeşitlendirilmiş marka portföyü, uygulama kabiliyetleri ve gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösterme uzmanlığından faydalanmaya devam edeceğini belirtmiştir. Ayrıca, Özbekistan ve Kazakistan'da planlanan iki yeni fabrika ile operasyonlarını genişletecek ve dijitalleşmeye odaklanacaktır.

BU YIL TEK HANELİ BÜYÜME

Şirket, Türkiye ve Pakistan'da enflasyonun bir miktar gevşeyeceğini ancak yüksek seviyelerde devam edeceğini öngörmekte ve bu duruma karşı dinamik fiyatlandırma ve etkin ürün/kanal/kategori karması yönetimi ile mücadele edeceğini belirtmektedir. 2024'te tek haneli büyüme hedefleyen Coca-Cola, düşük 40'lı yüzdelerde kur etkisinden arındırılmış net satış geliri büyümesini hedeflemektedir.

Kaynak: Haber Merkezi