Hepimiz dert yüklüyüz..

Sorunlarla boğuşmaktan yorgun düştük..

Nereye el atsanız lime lime dökülüyor..

Bugün bir okur mektubu, daha doğrusu kahır mektubunu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Tüm Emekliler Derneği Başkanı Alaattin Cömert’in kamu bankalarından Ziraat Bankası’nda(Sayıları bir elin parmaklarından az) yaşadıklarını aktarmak istiyorum.

Şöyle diyor Alaatin Cömert mektubunda:

“Ziraat Bankası Antalya Üçkapılar Şubesi’nde S.S. Limon Arsa Konut Yapı Kooperatifi’ne ait mevduat hesabımız var. 45 kişilik kooperatif üyelerimiz, yıllık cüzi 250 TL.’yi bu hesaba yatırmaktadırlar. Üyelerden 2’si yurt dışında,  12’si Antalya dışında 31 üyesi ise Antalya’da yaşamaktadır. Üyelerden 10’nu banka kartı ya da kredi kartı ile bu parayı yatırdıkları için zaten gişeleri meşgul etmiyorlar. Geriye kalan 20 kişi ise vezneden işlemlerini yaptırıyor. 1993 yılından beri aynı şube ile çalışıyoruz, bugüne kadar hiç bir sorun da çıkmadı”

Ardından yaşadıklarını sıralıyor  Alaattin Cömert :

“Üyelerimiz bankaya gittiklerinde kendilerinden vezneden, yani gişelerden para alınmadığını söylenerek, -kartla yatırın- denmektedir. Kartla para yatırmayı beceremeyen kişilere de –sizinle zaman harcayamayız- diyerek yardım olmamaktadırlar.  Yönetim kurulundan bazı arkadaşlarla bir kaç üyemiz adına daha çok da kendi isimlerimize para yatırıp, sonradan ihtiyacımıza göre hesaplarımızdan para çekmek istediğimizde-olamaz-denildi. Gişeden para yatıramazsınız, burada bulunmayan kişiler adına da para yatıramazsınız cevabını aldık”

Ziraat Bankası’ndan bir hayli dertli olan Tüm Emekliler Derneği Başkanı Alaattin Cömert’in mektubundaki şu ifadelere dikkatiniziçekmek istiyorum:

“Bankadakilere –iyi de Ankara’da oturan kız kardeşim var, maddi durumu iyiolmadığı için onun adına ben para yatırıyorum dedim, buna da olmaz dediler. Bankada bugüne kadar böyle sorun yaşamadık. Bir sıkıntı da yaşanmadı. Neden böyle oluyor diye sorduğumuzda, müdür yardımcısı -Beğenmiyorsanız hesabınızı kapatarak başka yere gidin- dedi”

Alattin Cömert’ün mektubu uzun..

Bir kamu Bankası olan Ziraat Bankası’nın tavrı da kabul edilebilir değil..

Sorununa çözüm arayan Cömert’in kahır mektubundaki son bölümü de sizlerle paylaşmak, kamu bankalarının hantal yapısını anlatmaya çalışacağım:

“Bankalar çok para yatıran insanlara mı hizmet verecek ? Küçük miktarda paraları olanlar ne yapacaklar ? 250 lira için hesabı olan bir şubeye yatırtırmayarak, -başka şubelerden yatırın- diyerek havale parası ödemeye zorluyorlar. Bankanın müdür ve yardımcıları bizim küçük mevduatlarımız için de orada olduklarını ve aldıkları maaşlarda yarım kuruş da olsa bizlerin katkısı olduğunu unutmamalıdırlar. Bu işlemler için genel müdürlük mevzuatını hatırlatıyorlar ama bakanlığın vatandaşlar lehine yapılması gereken yasal haklarımızdan bahsetmiyorlar”

Bir kamu bankasında yaşananları yaşayanın ifadelerinden aktarmayı çalıştım.

Sıkça kamunun hantal yapısından şikayet ederiz..

Diğer kamu kurum ve kuruluşları gibi kamu bankaları da şikayetlere kör, sağır, mevzuat hazretlerine sığınıyor..

Kamuya yani devlete olan saygımızdan dolayı çile çekmeye devam ediyoruz.

Ediyoruz da onlar da kendilerine çeki düzen verme gereğini duymuyorlar.

Vatandaşın asıl patron olduğunun farkına varamıyorlar.

Kamu bankaları çile kapısı olup çıktı..

Vatandaş boşuna özel bankalara koşmuyor..

Oralarda işlemler şipşak yapılıyor..

Vatandaş kamu bankalarındaki gibi itilip kalkılmıyor.

Dileriz sağır sultanlar Alaattin Cömert’in feryadını duyar..