Plastik Cerrahiden Otoparka AEAH'ta Yeni Dönem Başlıyor

Bir ay önce Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde (AEAH) başhekimlik görevine başlayan Doç. Dr. Orhan Aras, hastanenin mevcut durumu ve  hedefleri hakkında açıklamalarda bulundu.
Plastik Cerrahiden Otoparka AEAH'ta Yeni Dönem Başlıyor

Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi (AEAH) Başhekimi Doç. Dr. Orhan Aras, yılda 1 milyonun üzerinde hastaya şifa verdiklerini belirterek, az da olsa gelen şikayetlerin yerini, beğenilerin alması için çalışacaklarını kaydetti. Aras, kısa süre içinde eksik olan plastik cerrahi kadrosunu tamamlayacaklarını, otopark ve peyzaj sorunlarını çözeceklerini, gelen herkesin hastaneden mutlu ayrılması için gayret edeceklerini vurguladı.

Yıllardır kentin kalbinde hizmet veren Antalya Devlet Hastanesi, yenilenen yüzüyle 2009 yılından itibaren Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi ismini aldı. Hastane 867 yatak kapasitesi, 403 yataklı ek binanın açılmasıyla, acil servis, kadın doğum ve çocuk hastalıkları, 3’üncü seviye yoğun bakımları, bin 270 yatak kapasitesiyle Antalya ve çevre illere hizmet veriyor. Hastanede günde 10 binin üzerinde kişiye sağlık hizmeti sunulurken, bir yıllık şifa verdiği hasta sayısı yaklaşık 1 milyonu buluyor. 1 ay önce başhekimlik görevine başlayan Doç. Dr. Orhan Aras, hastanenin mevcut durumu ve hedefleri hakkında açıklamalarda bulundu.

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi(AEAH) Başhekimi Doç. Dr. Orhan Aras, 6 yıldır Eğitim Araştırma Hastanesi'nde Gastroenteroloji Cerrahisinde görev yaptığını belirterek, bundan önce ise İzmir, İstanbul ve Ankara’da görevler yaptığını hatırlattı.

Gastroenteroloji cerrahisinde özellikle ileri kanser vakaları ile ilgilendiğini dile getiren Aras, yaklaşık 1 aydır başhekimlik görevini yürüttüğünü dile getirdi.

Plastik Cerrahiden Otoparka Aeah'ta Yeni Dönem Başlıyor 3

"Yılda 1 Milyon Hastaya Hizmet"

Hastanenin tüm çalışanlarıyla 7 bin kişilik büyük bir aile olduğunu kaydeden Aras, “Ortalama günlük 10 binin üzerinde hasta muayene ediliyor. 35 ameliyathane, günlük 180 poliklinik, 3 bin civarında acil hasta muayenesiyle yıllık ortalama 800 bin, 1 milyon civarında hastaya şifa dağıtıyoruz. Kenti kalbinde yer alan hastanemiz efektif olarak çalışıyor ve metal yorgunluğun vermiş olduğu bazı eksiklikler var. Bizim şuan ki amacımız bu metal yorgunlukları ortadan kaldırmak, yeni bir hevesle, hırsla daha efektif daha fonksiyonel bir şekilde hastaneye ayaklandırıp Antalya halkına hizmet etmektir. Burası çok yeni bir hastane değil sadece bir kısmı yeni” diye konuştu.

AEAH’nin, diğer hastanelerin yeni yapılması nedeniyle eski konumda olduğunu ifade eden Aras, ciddi bir potansiyel içeren hastanenin daha taze ve diri şekilde hizmet vermesi için gayret ettiklerini söyledi.

"Dış Peyzaj ve Otopark Sorunu Çözülecek"

Hastaneye hasta ve sağlık sorunları olan kişilerin geldiğine dikkat çeken Aras, “Hastaneye girdiğiniz dakikada ne itibaren bu tedavi, terapi işleminin başlaması lazım. Hastanenin, dış peyzajında, otoparkında bazı sorunlar var. İlk olarak onlarla mücadele etmek gerekir. Belki kısım kısım gitmemiz gerekecek ama hastanenin kapısından girdiğiniz anda, o gri bulutların kalkıp insanın bir ferahlık karşılaşması ve terapinin o şekilde başlaması bana daha doğru gibi geliyor. Hekim kadrosu olarak gayet yeterli bir kurumuz. Türkiye'nin çoğu hastanesinden kadro olarak daha güçlüyüz. Sağlık Bilimleri Üniversitesi afiliasyonu ile beraber çok ciddi bir akademik kadromuz. Tüm yan dallarda klinik bazda fazla hizmet sunuyoruz. Eksik olan kadromuzda ise sadece plastik cerrahi grubu var. O da bu sadece bizim değil tüm aslında Türkiye'nin açığı, onu da çok kısa sürede çözüleceğine inanıyorum.” dedi.

Plastik Cerrahiden Otoparka Aeah'ta Yeni Dönem Başlıyor 2

"Onkoloji ve Hematoloji Hastalarının Konforları Artacak"

Hastanenin fiziki olarak büyük olmasına rağmen bazı noktalarda biraz daha genişletme çalışmaları içinde olduklarını altını çizerek, “Özellikle onkoloji ve hematoloji hasta grupları çok narin hastalar. Onlara biraz daha öncelik verip biraz daha konforlarına arttırmanız gerekecek. Ama ilk etapta hastaneye girdiğimizde yüzlerin gülmesini sağlamamız lazım. Temizlik kısmında az bir personel grubuyla iş yapıyoruz, arkadaşlar canla başla çalışıyor. Belki insan iş yükünü biraz daha hafifletecek mekanik çözümlerle bu işi çözmemiz gerekiyor.” şeklinde konuştu.

AEAH’den memnuniyet oranlarının yüksek olduğunu ama kesinlikle bununla yetinmeyeceklerine vurgu yapan Aras, sosyal mecralardaki ve arama motorlarındaki puanlama sistemini biraz daha arttırmaları gerektiğini belirtti.

"Şikayet Yerine Tebrikleri Artırmalıyız"

En önemli konularından birinin şikayetlerin azaltılması olduğuna değinen Aras, “Şu an mevcut haliyle az ama hiç olmaması lazım. Şikayet yerine tebrikleri arttırmamız gerekiyor. Özellikle fiziki koşullar noktasında sıkıntılar var. Acil ile ilgili bir dönem sorunlar vardı, şuan çok iyi çalışıyor ve memnuniyet oranı yüksek. Ortalama günlük 3 bin hastaya acil serviste hizmet veriliyor. Merkezde en büyük acil hizmeti veren kurumuz. Acil serviste kadromuz çok güçlü. Şuan acilde herhangi bir sıkıntımız yok, oluşan sorunları da kısa sürede gideriyoruz. Hedefimiz her hastamıza kısa zamanda en kaliteli hizmeti vermek”. ifadelerine yer verdi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.