Vatandaşların dijital güvenliğini tehdit eden unsurlara yönelik İl Emniyet Müdürlükleri Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlükleri tarafından titiz bir çalışma yürütüldü. Yapılan teknik ve fiziki takiplerin ardından Adana, Adıyaman, Amasya, Antalya, Ankara, Bitlis, Denizli, Diyarbakır, Erzurum, Gaziantep, Gümüşhane, İstanbul, İzmir, Kilis, Kocaeli, Konya, Malatya, Ordu, Sakarya ve Trabzon olmak üzere toplam 20 ilde eş zamanlı olarak operasyonun düğmesine basıldı. Gerçekleştirilen başarılı baskınlar sonucunda 193 şüpheli gözaltına alınarak emniyete götürüldü.
Şüphelilerin Suç Dosyası Oldukça Kabarık
Adli makamlara sevk edilen zanlılardan 78'i tutuklanırken, 30 şüpheli hakkında adli kontrol hükümleri uygulandı. Diğer zanlıların emniyetteki işlemlerinin ise titizlikle sürdüğü bildirildi. Yapılan detaylı incelemelerde şüphelilerin karıştığı suç ağının genişliği de gözler önüne serildi. Zanlıların yasa dışı bahis ve kumar oynattıkları, bu sitelerin reklamlarını yaparak para nakline aracılık ettikleri saptandı.
Bununla da yetinmeyen şebeke üyelerinin; çevrim içi ortamda müstehcen çocuk görüntüsü barındırdıkları, POS tefeciliği yaptıkları ve oltalama (phishing) taktiğiyle kurdukları sahte siteler ile sosyal medya platformları üzerinden vatandaşları "yatırım ve ürün satış dolandırıcılığı" tuzağına düşürdükleri tespit edildi. Ayrıca birçok vatandaşın mobil bankacılık ve çevrim içi oyun hesaplarına yetkisiz erişim sağlandığı da ortaya çıkarıldı. İçişleri Bakanlığı yetkilileri, başarılı operasyonun ardından kahraman emniyet mensuplarını, MASAK'ı, Daire Başkanlığını ve Cumhuriyet Başsavcılıklarını tebrik ederek siber suçlarla mücadelenin tavizsiz süreceğini kamuoyuna duyurdu.