Japonya'nın öncü otomobil üreticisi Toyota, 2023 yılında 11,2 milyon adetlik satışla dünya genelinde bir kez daha zirveye çıktı. Şirket, talep artışı ve yarı iletken kıtlığının azalması etkisiyle dördüncü yılında art arda en çok satan otomobil üreticisi oldu.

Toyota (2)

Volkswagen İkinci Sırada Kaldı

Toyota'nın yıllık satışları, yüzde 7,2'lik etkileyici bir artış gösterdi. Alman rakibi Volkswagen ise yüzde 12'lik artışla 9,2 milyon adetle ikinci sırada yer aldı. Güney Koreli Hyundai-Kia ise yüzde 6,7'lik bir artışla 7,3 milyon adetlik satışla üçüncü sıradaki yerini korudu. Ancak, piyasa değeri açısından ele alındığında, ABD'li elektrikli otomobil üreticisi Tesla, hala bir numarada bulunuyor.

Toyota (4)

Toyota'nın markaları Lexus, Daihatsu ve Hino'nun satışlarını toplu olarak içeriyor. Sadece Toyota ve Lexus'un küresel satış hacmi 10,3 milyon adede ulaştı. Daihatsu'nun mini araç segmentindeki büyümesi gerilerken, Hino'nun ise Japonya'daki test skandalı nedeniyle büyümesi neredeyse yüzde 10 düştü.

Elektrikli Araç Satışları ve Gelecek Stratejisi

Toyota, 2023 yılında sadece 104 bin elektrikli otomobil satarak bu alandaki performansını geliştirmeye odaklandı. Tesla'nın 1,8 milyon ve Çin'in BYD'sinin 1,5 milyon elektrikli otomobil satışına karşı daha mütevazı bir rakam olan bu sayı, Toyota'nın hibrit otomobillerine olan talebin devam ettiğini gösteriyor. Hibrit otomobil satışları, geçen yıl yüzde 31,4 artarak 3,4 milyona ulaştı.

Elektrik ve doğalgaz sayaçlarına dikkat! Sökmeyenlere 10 bin lira ceza! Elektrik ve doğalgaz sayaçlarına dikkat! Sökmeyenlere 10 bin lira ceza!

Toyota (1)

Ancak, Toyota'nın elektrikli araç pazarındaki etkisini artırmak için önemli adımlar attığı görülüyor. Şirket, 2025 yılına kadar tüm Toyota ve Lexus modellerinin elektrikli bir versiyonuna sahip olmayı hedefliyor. Ayrıca, 2026 yılına kadar yılda 1,5 milyon, 2030 yılına kadar da 3,5 milyon elektrikli araç satışını amaçlıyor.

Kaynak: Haber Merkezi