Tatil Planı Yapanlara Uzmanından Rezervasyon Uyarısı

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili ve Tüketici Başvuru Merkezi Başkanı Av. İbrahim Güllü, bayram arifesinde tatil planı yapan yurttaşların yapacağı rezervasyonlarda mağduriyet yaşamaması için uyarılarda bulundu.
Tatil Planı Yapanlara Uzmanından Rezervasyon Uyarısı

Her bayram arifesinde olduğu gibi bazı yurttaşlar güvenilir olmayan sitelerden tatil rezervasyonu yaparak büyük mağduriyetler yaşamakta. Turizmin başkenti Antalya’da ise en çok şikayet edilen konuların başında gelen tatil rezervasyonu dolandırıcılığına karşı tüketicileri, Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili ve Tüketici Başvuru Merkezi Başkanı Av. İbrahim Güllü, yurttaşları güvenilir sitelerden veya acentelerden rezervasyon yaptırmasının oluşabilecek mağduriyeti engellediğini belirtti. Başkan Güllü, bunun yanı sıra tatil hizmeti alan ve kendilerine vaat edilen, havuz, spa, hamam, odalarda klimaların çalışmaması gibi olumsuzlukları fotoğraf, video veya tutanakla belgeleyerek tüketici hakem heyetlerine başvurmaları ve mağdur oldukları durum kadar bir indirim veya geri ödeme alabileceklerini belirtti.

Antalya'da Tatil Planı Yapanlara Uzmanından Rezervasyon Uyarısı 3

Rezervasyon Öncesi Kamu Kurumlarının Kayıtları İncelenmeli

Rezervasyon yapacak tüketicilerin son derece dikkatli olması gerektiğini belirten Av. İbrahim Güllü, “Arama motorlarında rezervasyon yapmak istedikleri yer veya firmayı ararken ilk önlerine çıkan reklam ibareli sitelerden uzak durmalarını tavsiye ediyoruz. Bazı siteler sahte veya taklit siteler olabiliyor. Kurumsal bir firmanın görsellerini kullanıyorlar ama alan adı uzantılarını küçük ibareler ile değiştiriyorlar. Sahte sitelere tıklanması halinde kişisel veriler ve banka bilgileri bu sahte sitelerin eline geçebilir. Bu yüzden mümkün mertebe, acentelerden yaptırmasında fayda var. Eğer internet üzerinden yapılacaksa da sitenin güvenli olduğu mutlaka kontrol edilmeli. Rezervasyon yaptırılacak firmanın yetkili bir firma olup olmadığı, konaklama hizmeti verip verilmediği TURSAB’ın ve Turizm Bakanlığı’nın kayıtlarından kontrol edilmesinde fayda var. Yetkili firmalar bu sistemlere kayıtlı. Bu sistemlere kayıtlı olmayan firmaların bir satış yapma hakkı yok” dedi.

Tatil Planı Yapanlara Uzmanından Rezervasyon Uyarısı 2

Tüketiciler Haklarını Aramalı

İbrahim Güllü, “Rezervasyon yapılırken ödemeler banka hesabından yapılmalı ve açıklama kısmına otel adı, tarih ve hizmetler yazılmalıdır. Tatil için gidilen otelde ise herhangi bir şekilde ilanlarda veya reklamlarda tatilciye vaat edilen bir hizmeti alamaması durumunda haklar aranmalıdır. Örneğin 5 yıldızlı olarak belirtilen bir otelin 4 yıldızlı olması, odalarda klimanın çalışmaması, hamam veya sauna gibi hizmetlerin kapalı olması ve bu olanaklardan yararlanılmaması ile tüketiciler mağduriyet yaşayabilir. Bu mağduriyetler yaşandığı takdirde tüketicilerimiz bu durumu tespit etmeli. Bu tespit, fotoğraf, video veya aynı yerde konaklayan başka bir tatilci ile birlikte tutanak tutabilirler. Bu belgeler ile birlikte firmaya yazılı bir bildirim yapılmalı. Bu bildirim mail adresi olarak yapılırsa çok daha iyi olur. Bu bildirim ile birlikte bedel iadesi veya ayıp oranında bir indirim talep edilebilir. Eğer herhangi bir şekilde hizmet alınmadıysa ödemiş oldukları paranın ticari faizi ile birlikte iadesi için ise 2025 yılının tüketiciyi koruma sınırı olan 149 bin TL’ye kadar olan ödemelerde hakem heyetlerine e-devlet üzerinden başvuru yapabilirler. 149 bin TL üzerinde ise eğer bir sonuç alınmazsa tüketici mahkemelerine başvurabilirler” diye konuştu.

Antalya'da Tatil Planı Yapanlara Uzmanından Rezervasyon Uyarısı 5

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.