UYGULAMALI EĞİTİM

   Kesme çiçek serasında hasat, paketleme ve depolama konusunda uygulamalı eğitim yaptıklarını belirten Okul Müdürü Tülay Ateş, “Okulumuzda 146 öğrencimiz var. 12. Sınıflarımız 3 gün işletmelere staja gidiyorlar. İşletmeye gidemeyen uygulamalı dersi olan sınıflarımızda, dönüşümlü olarak iş birliği yaptığımız firmalara, hafta da bir gün seralarda farklı sektörleri görsünler diye hasatlara katılıyoruz. Bugün çiçek hasadına getirdik. Burası aynı zamanda öğrencimizin ailesine ait bir işletme. Tarım üzerine 10 çıraklık öğrencimiz burada eğitim alıyor. Çocuklar burada uygulamalı olarak kesme çiçeğin aşamalarını öğreniyor. Kesme çiçeğin hasat sonrası, paketleme, depolama gibi aşamaları görerek öğreniyorlar” dedi. 

AW797716_07

LALE DİKİMİ YAPILDI

   Okullarında küçük bir alanda da kesme çiçek üreteceklerini kaydeden Ateş, “Okulumuzun 600 metre kare alanda tropik meyve, sebze üretimi, mantar ve peyzaj üzerine çalışmalar yapıyoruz. Bakanlığımızın talimatıyla lale dikimi yaptık. Sahada öğrencilerimizle seralarda uygulamalı eğitimlerimiz oluyor. Çiçek haricinde sebze, çilek, muz ve bitki klonlamayla ilgili öğrencilerimiz bilgi edinsin diye her sektörden destek alıyoruz. İmkân ölçüsünde farklı sektörlere ziyaretlerde bulunuyoruz” şeklinde konuştu. 

   Okullarında genelde ailesi tarımla uğraşan öğrencilerin çoğunlukta olduğunu ifade eden Ateş, “Çalışmak isteyen öğrencilerimiz ustalık belgesiyle mezun oluyorlar. Öğrencilerimizin bir çoğunun aile işletmeleri var. Kendi alanı dışında öğrencimiz yok diyebiliriz” dedi. 

MÜHENDİS OLMAK İSTİYOR

Ziraat Mühendisi olmak istediğini dile getiren öğrenci Fatma Tunç ise “İleride hedefim Akdeniz Üniversitesi’nde Ziraat Fakültesi okumak istiyorum. Bugün burada karanfil hasadı gerçekleştirdik. Karanfil haziran ayında ekilerek diğer haziran ayında sökümü gerçekleştirilen bir çiçek. Satışı Almanya’ya, Romanya’ya ve Hollanda’ya gidiyor. Ziraat Mühendisi olduğum zaman bahçe bitkileriyle ilgilenmek istiyorum” dedi.

İHA                                        

Editör: Haber Merkezi II