Antalya’nın Manavgat ilçesinde, Muharrem ayı geleneklerini yaşatmak ve toplumdaki paylaşma kültürünü pekiştirmek amacıyla aşure ikramı gerçekleştirilecek. Manavgat Belediyesi, 29 Haziran Pazartesi günü Cumhuriyet Meydanı’nda kurulacak olan özel alanda vatandaşlara aşure ikramında bulunacak. Etkinlikle, bölge halkı arasındaki birlik ve beraberlik duygularını birleştirmesi hedefleniyor.
Aşure Dağıtımı Cumhuriyet Meydanı’nda Olacak
Cumhuriyet Meydanı Sergi Alanı’nda gerçekleştirilecek olan aşure ikram programı, saat 18.00’de başlayacak. Belediyeden yapılan çağrıda, etkinliğin tüm halkın katılımına açık olduğu ve vatandaşların davetli olduğu belirtildi.
Aşure Geleneği Nedir?
İslam kültüründe özel bir yere sahip olan aşure, Hicri takvime göre Muharrem ayının 10. günüyle başlayan ve ay boyunca devam eden, dayanışmanın sembolüdür. İçerisindeki farklı besinlerin bir araya gelerek tek bir lezzeti oluşturması, toplumdaki farklılıkların bir arada kardeşçe yaşamasının bir metaforu olarak kabul edilir. Geleneksel olarak büyük kazanlarda pişirilen aşurenin komşularla, akrabalarla ve ihtiyaç sahipleriyle paylaşılması, toplumsal bağları güçlendiren bir gelenek haline geldi.