Google Paris 2024 Yaz Olimpiyat Oyunları için özel doodle yayınladı Google Paris 2024 Yaz Olimpiyat Oyunları için özel doodle yayınladı

Yeni bir araştırma, iPhone kullanıcılarının, Android kullanıcılarına kıyasla uygulama mağazalarında daha fazla harcama yaptığını ortaya koydu. Bu durumun altında yatan sebeplerden biri, App Store’da ücretli olan uygulamaların sayısının, Play Store’a göre daha yüksek olması.

Analiz firması Sensor Tower’ın aktardığı verilere göre, App Store’da Play Store’a kıyasla çok daha fazla harcama yapılıyor. Ancak, uygulama indirme verileri Google Play Store’da çok daha yüksek. Play Store’da 25,5 milyar uygulama indirilmişken, App Store’da bu sayı sadece 8,4 milyar.

iPhone kullanıcıları Android’e göre daha fazla harcama yapıyor

Android kullanıcılarının eğilimleri, ücretsiz uygulamaları daha çok indirmek yönünde. Ancak, bu uygulamaların içinde de harcama yapmadıkları görülüyor. Bunun birkaç sebebi var; bunlardan ilki, iPhone kullanıcılarının ortalama olarak Android kullanıcılarına göre daha yüksek harcanabilir gelirinin olması. Bir diğer sebep ise, aynı uygulamaların App Store’da ücretli, Android’de ise ücretsiz olabilmesi.

Örneğin, bir fotoğrafçılık uygulaması ele alındığında, Android versiyonu ücretsiz ve uygulama içi harcamalar ile gelir elde ediyor. Ancak, iPhone tarafında aynı uygulama ücretli sunuluyor veya uygulama içinde harcama yapmadan uygulamayı kullanmak mümkün olmuyor.

Bunun altında yatan sebep, Google’ın ve Apple’ın uygulama mağazalarında uyguladığı kurallar ve komisyon ücretleri. Apple, App Store’da yayınlanan uygulamalardan, Google’ın Play Store’dan aldığına kıyasla daha fazla komisyon alıyor.

Öte yandan, App Store ve Play Store kullanıcı eğilimleri de değişiyor. Verilere göre, akıllı telefon kullanıcıları en çok oyunlar için harcama yapıyor. iPhone kullanıcılarına kıyasla, Android kullanıcıları yüzde 65 oranında oyunlara harcama yapıyor. Yani, iPhone kullanıcıları, ücretli uygulamalar ve bu uygulamaların içinde daha fazla harcama yapıyor. Bu durum, mobil uygulama pazarındaki harcama eğilimlerini ve kullanıcı davranışlarını anlamak için önemli bir gösterge olabilir.

Kaynak: Haber Merkezi