ATSO Başkanı Davut
Çetin, ATSO tarafından hayata geçirilen ve "etik duyarlık ve ticari
itibar” kavramlarını ticaretin gündemine taşıyan “ATSO Etik Üye” projesine
üyelerden gelen ilginin kendisini memnun ettiğini kaydetti.
2017 yılı Haziran
ayından günümüze kadar 580 ATSO üyesine Etik İşletme Belgesi verildiğini
kaydeden Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO)Başkanı Davut Çetin, “Etik
İşletme Belgesine 141 üyeyle en çok gayrimenkul sektörünü ilgi gösterdi.
Karşılaştığımız ilgi ve olumlu geri dönüşler bizleri de mutlu ediyor. Bu belge
ve unvan işletmelerimiz için bir prestij simgesi haline gelmiştir” dedi.
ATSO Basın Birimi’nden
verilen bilgiye göre, Çetin, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nın Türkiye’de bir
ilke imza atarak ATSO tarafından belirlenmiş etik üyelik şartlarına uyacağını
beyan eden işletmelere “Etik İşletme Belgesi” verdiğini belirten Başkan Çetin,“Antalya,
Türkiye’nin Dünya’ya açılan vitrini konumunda olan bir destinasyon. Bu konum,
kentimizde ticaret yapanlara da sorumluluklar yüklüyor. Bizim, ticaretten
şehirleşmeye her konuyu bu sorumluluk duygusu ile ele almamız gerekiyor. Bu
kent, yerel halkının yanı sıra milyonlarca turiste hizmet veriyor. Bir turistin
karşılaştığı herhangi bir olumsuzluk sadece Antalya’nın değil, Türkiye’nin
imajına zarar veriyor” diye konuştu.
Ticarette etik duyarlılık her zaman gündemimizde oldu
Ticarette kuralların
olması, etik duyarlılık bilincinin tüm ticari hayata etkin olmasının ATSO’nun
her zaman gündeminde olduğunu hatırlatan Davut Çetin sözlerini şöyle sürdürdü;
“Bu bilinçle, özellikle ticarette kuralların olması, etik duyarlılık bilincinin
tüm ticari hayata etkin olması için proje alternatifleri her zaman ATSO’nun
gündeminde olmuştur. “Etik Üye belgesi ile “etik duyarlık kavramını” ticaretin
gündemine taşıyoruz. Proje kapsamında öncelikle bir Etik Kurul oluşturduk. Bu
kurulun koordinasyonunda Oda meclisinden komitelere kadar ilgili tüm
kademelerin de onayıyla ana hatları belirleyen bir etik yönerge hazırlandı. Bu
yönerge esas alınarak üyeler ile imzalanacak etik sözleşmeler belirlendi.”
“Etik Üye” pek çok konuda taahhüt veriyor
Başkan Davut Çetin,
hazırlanan sözleşmede müşteriye saygıdan, kalite standartlarına, ticari
ahlaktan, çalışan haklarına kadar pek çok konuda taahhütler yer aldığını
belirterek sözlerine şöyle devam etti; “Bu sözleşmede, müşteriye saygıdan,
kalite standartlarına, ticari ahlaktan, çalışan haklarına, çevre duyarlılığına,
rakiplerin haklarına kadar pek çok konuda taahhütler yer alıyor. Bu taahhütlere
uyacağına dair güvence veren üyelerimize “Etik İşletme” belgesi veriyoruz.
İlerleyen süreçte şartları sağlamadığına dair şikâyet aldığımız ya da
tespitlerde bulunduğumuz işletmeler incelenecek ve uygun görülürse etik üye
belgeleri iptal edilecek. Etik işletme unvanı alan işletmelerimizi ilk etapta
kentimizin en yoğun internet sayfalarından birisi olan Odamızın web sayfasında
ilan ediyoruz. İşletmesine asacağı, 6 dilde etik üye olduğunu belirten belgeler
veriyoruz. Önümüzdeki süreçte başta sosyal medya olmak üzere farklı mecralarda
da tanıtım çalışmalarımıza hız vereceğiz.
‘Etik Belge’ ticaretin kalitesini artıracak
Bu belgenin ve unvanın
işletmelerimiz için bir prestij simgesi olacağına, tüketicinin de bu belgeye
sahip işletmeden yana tercih kullanacağına inanıyorum. Etik duyarlılıklarla
çalışan ve buna uyacağını beyan eden işletmelerimizin örnek olarak
gösterilmesi, ticaretin kalitesini de artıracaktır. Biz, siftah yapmayan
komşusuna müşterisini gönderen, müşterisini, çalışanını baş tacı eden bir
ahilik kültüründen geliyoruz. Etik Üye projesi de bu kültürel değerimize daha
çok sahip çıkmamıza, ticaretin kalitesinin artırılmasına vesile olacaktır.” (Haber Merkezi)