Türkiye’nin küresel iklim diplomasisindeki en önemli adımlarından biri olan ve Antalya ev sahipliğinde gerçekleştirilecek Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Taraflar Konferansı (COP31) için uluslararası arenadaki temaslar hız kazandı. COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylem Haftası programları kapsamında Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile üst düzey bir görüşme gerçekleştirdi. İngiltere’nin başkenti Londra’daki buluşmada, Antalya'da düzenlenecek dev zirveye yönelik eylem gündemi, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri ve döngüsel ekonomi konuları masaya yatırıldı.
"Önceliklerimizi Değerlendirdik"
Görüşmenin ardından sosyal medya hesabı üzerinden detayları paylaşan COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Antalya ev sahipliğindeki zirvenin stratejik önemine dikkat çekti. Küresel iklim krizine karşı ortak irade vurgusu yapan Bakan Kurum, görüşmeye ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:
“COP31 hazırlıkları çerçevesinde Eylem Gündemimizi ele aldık; iklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi kapsamlı şekilde değerlendirdik. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sayın Alparslan Bayraktar ile katıldığımız görüşmede temiz enerji konusunda çalışmalarımızı paylaşarak, iklim hedeflerine ulaşmada ortak iradenin ve uluslararası dayanışmanın belirleyici rolünü bir kez daha vurguladık. Sayın Genel Sekreter’e yapıcı yaklaşımı ve değerli katkıları için teşekkür ediyorum.”
"Kararlılıkla İlerliyoruz"
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar da BM Genel Sekreteri Guterres ile oldukça verimli bir zirve gerçekleştirdiklerini belirterek, Türkiye’nin enerjideki güçlü vizyonunu ve yeşil dönüşüm adımlarını aktardı. Adil bir enerji dönüşümünün altını çizen Bakan Bayraktar, çevre ve enerji politikalarının uyumuna yönelik şu ifadeleri kullandı:
"Görüşmemizde, küresel iklim krizine karşı yürütülen ortak mücadeleyi, gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemini ve sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken somut adımları kapsamlı şekilde ele aldık. Ayrıca Enerjide Tam Bağımsız Türkiye vizyonumuzdan, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığımız seviyeden, 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefimizden ve enerji verimliliğine yönelik yatırımlarımızdan bahsederek, ülkemizin enerji politikalarındaki güçlü vizyonunu Sayın Genel Sekreter’e detaylı bir şekilde aktardık. Ülkemizin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri ile COP31 Dönem Başkanlığı vizyonu doğrultusunda kararlılıkla hareket ediyoruz. Enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birbirini güçlü bir şekilde tamamladığı bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz."