Adana’da Karnaval 7,5 Milyar Liralık Hacimle Göz Doldurdu

Adana'da 4-13 Nisan tarihlerinde düzenlenen 13'üncü Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı'nda, Türkiye Kültür Yolu Festivali birlikteliğiyle yüzlerce etkinlik gerçekleştirildi. 2 milyon 800 bin katılımcı ise etkinliklerde yer aldı.
Adana’da Karnaval 7,5 Milyar Liralık Hacimle Göz Doldurdu

Yüz binlerce yerli ve yabancı turistin geldiği karnavalda; Adanalılar, Türkiye'nin dört bir yanından gelen karnaval gezginleri ve Ukrayna, Rusya, ABD, Japonya, İsveç, Letonya, Macaristan, Sri Lanka başta olmak üzere birçok ülkeden yabancı katılımcılar da kentin sokaklarında baharı coşkusunu yaşadı. Birbirinden renkli aktivitelerin, atölye çalışmalarının, sahne gösterilerinin, tiyatroların, oyun alanlarının yer aldığı karnavalda, en çok ziyaret edilen yerler arasında ise çocuk etkinlik alanları bulunuyor. Çocukların ekranlardan tanıdığı çizgi film karakterlerinin sahne gösterileri, panayır çadırları, tematik oyun alanları, yapay zeka, felsefe, müzik, resim gibi sanat eğitimler, eğitici ve bilişsel etkinlikler karnavalda yer aldı.

Karnaval için düzenlenen karavan alanında yüzlerce karavan görsel şölene katkı sundu. Binlerce kişinin konakladığı kamp alanları oluşturuldu. Binin üzerinde bisikletçi, yüzlerce motosikletçi karnavalda yer aldı. Karnaval için özel yapılan ödüllü 'Adana'yı Keşfet Puzzle Oyunu'nu, 12 bin kişi oynadı. Karnavalın resmi web-sitesi NisandaAdanada.com karnaval sırasında 1,5 milyon kişi tarafından ziyaret edildi. Portakal Çiçeği Karnavalı'nın, toplam Adana ekonomisine sağladığı katkıyla şehir içi ve şehirler arası ulaşım başta olmak üzere diğer kalemlerle birlikte yaklaşık 7,5 milyar liralık hacim oluşturduğu bilgisi verildi.

Adana’da Karnaval 7,5 Milyar Liralık Hacimle Göz Doldurdu 2

“Adana Gastronomi ve Eğlence Kenti Olarak Öne Çıktı”

Karnaval Komite Başkanı Ali Haydar Bozkurt, bu sene 13'üncüsünü düzenledikleri 'Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı’nın dostluk ve kardeşlik ortamını sağlamak adına önemli misyon üstlenmesinin yanında ekonomik açıdan da hareketlilik getirdiğini ifade etti. Bozkurt, her yıl çok daha fazla yerli ve yabancı turistin karnaval için Adana’ya geldiğini sözlerine ekleyerek, şöyle devam etti:

“Karnavalın yerel olmaktan çıkıp ulusal ve uluslararası boyuta taşınması büyük bir turizm hareketliliği sağlıyor. Böylelikle ciddi bir ekonomik hacim oluşuyor. Karnaval, şu anda Adana’nın değil, bütün bölgenin tanıtımına yönelmiş durumdadır. Karnaval ile halkımızın moral değerlerini yükseltmekle birlikte Adana’nın marka kent olma yolunda kazandığı ivmeye katkı sunmuş ve imajını yükseltmiştir. 10 milyondan fazla nüfusun yaşadığı bölgenin tam ortasındaki Adana, bir gastronomi ve eğlence kenti olarak öne çıkmıştır. Halkımızın motivasyonu artarken, esnaftan büyük işletmelere kadar geniş bir ekonomik hareketlilik sağlanmıştır. Böylelikle Portakal Çiçeği Karnavalı ekonomisi oluşmuştur. Tüm bunları yaparken de ekonomik, çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik konusunda farkındalık yaratmak için kurumların ve Adana halkının desteğiyle çalışmalar gerçekleştiriyoruz."

 

Kaynak:DHA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.