Trafik sigortasında prim artışları aylık olarak belirleniyor ve 1 Temmuz itibarıyla geçerli olacak yeni güncellemeyle artış oranı yüzde 3.5 olarak belirlendi. Ancak bu artış, iyi sürücü ile kötü sürücü arasında nasıl bir fark yaratacak?

Sigorta Şirketleri ve Sürücüler Arasındaki Dinamik

Sigorta şirketleri kötü sürücüleri sigorta yapmaktan kaçınıyor. Şu anda ülkemizde 22 milyon hiç kaza yapmayan sürücü bulunurken, 1.2 milyon ise yaklaşık 1 ve üzeri hasar kaydına sahip. İyi sürücüler, uzun yıllardır hasar yapmamalarına rağmen yüksek primler ödemek zorunda kalıyorlar. Bu durum, sigorta şirketlerinin kötü sürücülerin primlerini finanse etmek istememesine yol açıyor.

Sigorta Primleri ve Talepler

Sigorta şirketleri tarafından yapılan açıklamalara göre, trafik sigortası primlerindeki artışın çok düşük olduğu belirtiliyor. Ancak birçok kesim, bu duruma itiraz ederek "Sadece enflasyon yüzde 75, yüzde 3.5 seviyesi düşük. Biz yüzde 140 oranında zarar ediyoruz" şeklinde görüşlerini dile getiriyor.

İyi Sürücülere Taban Fiyat Talebi

Tüketici Konfederasyonu Sigorta Komisyonu, iyi sürücülere taban fiyat gelmesi gerektiğini belirtiyor ve kötü sürücüler için daha yüksek prim talep edilmesi gerektiğini savunuyor. Ancak bu konuda serbest fiyat belirleme isteklerine karşı çıkıyorlar. Ülke genelindeki kaza oranlarının düşürülmesi için önleyici tedbirler alınması gerektiğine vurgu yapıyorlar.

Türkiye'nin LPG ihracatı arttı Türkiye'nin LPG ihracatı arttı

Fiyat Farkları ve Ortalama Sigorta Bedelleri

İyi sürücülerle kötü sürücüler arasındaki prim farkı oldukça belirgin. Şu anda iyi sürücüler, 5 yıldan fazla kaza yapmayanlar için yüzde 50 indirim alırken, kötü sürücülerin primleri her yıl artmaya devam ediyor. Ortalama bir hususi araç için trafik sigortası bedeli ise 4’üncü kademeden sigorta yaptıracak kişi için 9560 TL civarında.

Kaynak: Haber Merkezi