Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan dersin müfredatı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın onayını almış durumda.

Liselerde 10. ve 11. sınıflarda haftada 2 saat olmak üzere toplamda 72 saatlik öğretim programını içeren sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği dersi, seçmeli dersler kapsamında yer alıyor.

Bu dersin öğretim programı, öğrencilere sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği kavramlarına dair farkındalık kazanmalarını hedefleyerek çevrelerindeki sürdürülebilir tarım uygulamalarını ve gıda güvenliği örneklerini eleştirebilir unsurlar olarak görmelerini amaçlamaktadır.

Ayrıca, öğrencilerin sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliğiyle ilgili yanlış uygulamaları fark etmeleri ve bu hatalardan kaçınmaları, karşılaştıkları durumları açıklayabilmeleri, güvenli gıdayı ayırt edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilere, sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında kendilerini etkileyen içeriklerle karşılaştıklarını fark etme yetisi kazandırılması hedeflenmektedir.

Ders, "üretimden tüketime tarım", "sürdürülebilir tarım", "gıda güvenliği ve değer zinciri yönetimi", "gıda güvencesi" olmak üzere dört üniteden oluşmaktadır.

Öğrenciler, "üretimden tüketime tarım" ünitesinde tarımsal faaliyetlerin özellikleri, gelişimi ve tarımda yönetim ve organizasyon yapısını öğreneceklerdir.

ÖSYM 18 Mayıs'ta iki sınav yapacak ÖSYM 18 Mayıs'ta iki sınav yapacak

"Sürdürülebilir tarım" ünitesinde, sürdürülebilir tarımın gelişim süreci, temel bileşenleri, uygulamaları ve tarımsal faaliyetlere olan etkileri üzerinde durulacaktır.

616x321-lise-alan-secimi-sonuclari-aciklandi-mi-e-okulmebgovtr-alan-ve-dal-secimi-sonuclari-e-okul-alan-tercihleri-9-s-1664554458090

"Gıda güvenliği ve değer zinciri yönetimi" ünitesinde, gıda güvenliği temel kavramları, gıda üretim sürecinin bileşenleri, dünya genelinde ve Türkiye'de mevcut gıda güvenliği durumu ile ilgili örnekler, gıda değer zincirinin adımları ve temel sorunları analiz edilecektir.

"Gıda güvencesi" ünitesinde ise öğrencilere, gıda güvencesinin bileşenlerini ayırt ederek küresel gıda güvenlik endeksine göre farklı düzeydeki ülkeleri örneklendirme becerisi kazandırılacaktır.

Ders kapsamında ayrıca, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü'nün süreçteki rolü vurgulanacak ve öğrencilere yeni gıda türlerinin alternatif protein üretimi ve genetik değişikliklere dair örnekler sunulacaktır.

Kaynak: Haber Merkezi