Antalya'da bir Türk vatandaşı, yabancı bir internet sitesinden daha uygun bir fiyata otel rezervasyonu yaptı. Ancak otelde kendisinden “milliyet farkı” adı altında ekstra 120 Euro ücret talep edildi. Limak Lara Hotel yetkilileri, rezervasyon yapanın Türk olduğunu anlayınca kendisinden 120 Euro fazla ücret talep etmişti.

Kobani Davası Kararlarının Ardından Doğu ve Güneydoğu'da Eylem Yasağı Kobani Davası Kararlarının Ardından Doğu ve Güneydoğu'da Eylem Yasağı

Limak Lara Otel yetkilileri, medyada yer alan haberler üzerine bir açıklama yaptı. Yetkililer, yanlış anlaşılmalara sebep olan ‘milliyet farkı’ ifadesi nedeniyle kamuoyundan özür diledi. Ayrıca, hizmet verilen alanda eşitlik kavramına aykırı herhangi bir ayrımcı tutum ve davranışın söz konusu olamayacağını belirtmişti.

Millet Farkıssss

Otelin Geçmişine İlişkin İnceleme

Özür dileyen ve böyle bir şey olmadığını dile getiren otelin milliyet farkının yıllarca alındığı Akdeniz Gerçeğin incelemeleriyle ortaya çıktı. Tripadvisor adlı internet sitesinden otelin hakkında yapılmış eski yorumlar incelendiğinde 2016 yılında yapılan bir yorum Lara Limak Otel'in bunu yıllarca yaptığını ve kabul ettiğini ortaya çıkardı. Yorumda, "Millet farkı diye bir ücret aldılar" başlığıyla Yurt dışından internet üzerinden reservation yaptım ülkesinde Türk olduğum için extra günlük 25 euro ödemek daha doğrusu kazıklanmak üzücü bir şey yazık başka otelerde de aynısını yapmıyorlar kimseye de Bu oteli oyüzden tavsiyem olmaz" ifadeleri kullandı.

Millet Farkı

Otelin Savunması

Limak Lara Otel Misafir İşleri Müdürü Emre Özyurt, yoruma millet farkı alındığını belirterek cevap verdi. Limak Lara Otel, "Otelimize göstermiş olduğunuz ilgi nedeniyle teşekkür ederiz. Limak otellerinde milliyet farkı uygulaması yapılmaktadır. Her ülkenin tatil dönemlerindeki farklılık nedeniyle fiyat farkı oluşmaktadır. Otele giriş yapan misafirlerimiz rezervasyon yaptırdıkları ülkeye ait pasaport veya uçak biletini resepsiyona beyan etmesi gerekmektedir. Bu uygulama herhangi bir haksızlığa neden olmamak için yapılmaktadır. Sizi Limak otellerinde tekrar ağırlamaktan büyük mutluluk duyacağız." ifadelerini kullandı.

Finlandiyalı Çiftin Deneyimi

Tatile gelen Finlandiyalı bir çift, gece 9'da otellerine varmalarına rağmen, daha önceden internet üzerinden yaptıkları rezervasyonlarına rağmen resepsiyon personelinin giriş işlemlerini gerçekleştiremediğini belirtti. Çift, sebebini sorduğunda, rezervasyonlarının İngiltere merkezli bir şirketten yapıldığı ve kendilerinin İngiliz olmadığı için giriş işlemi için ekstra ücret ödemeleri gerektiği bilgisini aldı. Üstelik bu ekstra ücret, ödedikleri fiyatın iki katı olduğunu aktardı.
Müdür Emre Özyurt, bu yoruma şu şekilde cevap verdi, "Otelimize rezervasyon yaptıran her birey, rezervasyon yaptırmış olduğu ülkenin pasaportunu veya o ülkeden geldiğine dair uçak biletini giriş işlemleri esnasında resepsiyona ibraz etmesi gerekmektedir." bu yorum da otelin bu farkı aldığını doğrudadı.

Yorumss

Kaynak: Necdet Görkem Sucu