Japon bebek bezi üreticileri, ülkede bebek bezi üretimini durduracağını açıkladı. Bu kararla birlikte, Japonya'da bebekler için üretilen bezlerin tamamen yerini yetişkinlere yönelik ürünler alacak. Oji Holdings, doğum oranlarının rekor düzeyde düşük olduğu ve hızla yaşlanan Japonya'da bu değişime uyum sağlayan son şirket oldu.

Bankaya Amcasının Cesediyle Gidip Kredi Çekmeye Çalıştı! İşte O Görüntüler! Bankaya Amcasının Cesediyle Gidip Kredi Çekmeye Çalıştı! İşte O Görüntüler!

Japonya'da son on yılda doğum oranlarının düşmesiyle birlikte bebek bezi tüketimi de azaldı. 2023 yılında ülkede doğan bebek sayısı bir önceki yıla göre %5,1 azalarak 758,631'e geriledi. Bu rakam, 19. yüzyıldan bu yana en düşük doğum sayısı olarak kaydedildi. 1970'lerde ise bu rakam iki milyonun üzerindeydi.

Oji Holdings'in Kararı ve Pazar Değişimi

Oji Holdings'in bağlı kuruluşu Oji Nepia'nın yıllık 400 milyon bebek bezi ürettiği belirtiliyor. Ancak şirketin 2001 yılında 700 milyon bebek bezi üretimine ulaştığı ancak bu rakamın düşüş eğiliminde olduğu ifade ediliyor. Ülkenin en büyük bebek bezi üreticisi Unicharm, 2011 yılında yetişkin bezi satışlarının bebek bezlerini geride bıraktığını açıklamıştı.

%30'u 65 Yaş Ve Üzeri Bireyler

Japonya şu anda dünyanın en yaşlı nüfuslarından birine sahip. Nüfusun neredeyse %30'u 65 yaş ve üzeri bireylerden oluşuyor. Oji Holdings, Malezya ve Endonezya gibi ülkelerde talebin artacağını öngördüğü için bebek bezi üretimine devam edeceğini belirtti.

Doğum Oranlarını Artırmıyor

Ülkede çocuklarla ilgili yapılan harcamalar ve genç çiftlere yönelik yardımların doğum oranlarını artırmadığına dikkat çekiliyor. Başbakan Fumio Kishida geçen yıl yapmış olduğu açıklamada, "Japonya bir toplum olarak işlev görmeye devam edip edemeyeceğimizin tam eşiğinde sallanıyor" ifadesini kullanmıştı.

Kaynak: Haber Merkezi