Resmi Gazete’den Havayolu Yolcularına Tazminat Müjdesi

Resmî Gazete’de yayımlanan yeni düzenlemeyle havayolu yolcularının hakları yeniden tanımlandı. Tazminat miktarları artırılırken, uçuş iptalleri ve gecikmelerle ilgili önemli yükümlülükler belirlendi.
Resmi Gazete’den Havayolu Yolcularına Tazminat Müjdesi

Resmî Gazete’de yayımlanan Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik (SHY-YOLCU), yolcuların uçuş gecikmeleri, iptaller ve tazminat hakları konusunda önemli değişiklikler içeriyor.

Yönetmeliğin yasal dayanağı güncellendi

3 Aralık 2011 tarihli ve 28131 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan yönetmeliğin 3’üncü maddesinin birinci fıkrasındaki (a) bendi, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’ne dayandırılarak yeniden düzenlendi.

Gecikme durumunda tazminat ve hizmet yükümlülükleri

Yönetmeliğe eklenen yeni maddeyle, uçuşların teknik veya operasyonel nedenlerle gecikmesi ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saatten fazla bir sürede ulaşması halinde havayolu işletmelerine önemli sorumluluklar yüklendi. Bu durumlarda, havayolu şirketleri 8’inci ve 9’uncu maddelerde belirtilen hizmet ve tazminat yükümlülüklerini derhal yerine getirmek zorunda.

17 Ocak 2024 tarihli Resmi Gazete kararlarında neler var?-1

İç ve dış hat tazminatları artırıldı

Yolcuların uçuş iptali veya gecikme durumunda alacakları tazminat miktarları da güncellendi. Yeni düzenlemeye göre:

İç hat uçuşları için 100 Avro,

Dış hat uçuşları için:

  • 1500 kilometre veya daha kısa mesafeler için 250 Avro,
  • 1500-3500 kilometre arası uçuşlar için 400 Avro,
  • 3500 kilometreden daha uzun mesafeler için 600 Avro.

Tazminatlar, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın döviz satış kuru üzerinden Türk Lirası olarak hesaplanacak.
 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.