Antalya Lara’da bulunan Limak Holding’e ait otel, ‘Milliyet Farkı’ adı altında yurtdışı kaynaklı siteden rezervasyon yapan Türk tatilciden 120 Euro ek ücret talep etti. Bu durum, Türkiye kamuoyunda büyük tepki topladı. Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, konuyla ilgili olarak oteli eleştirdi ve 'Sizin yaptığınız ülkemizi küçük düşürmek, Antalya halkına haksızlık ve turizm açısından da tartışılır durumdasınız' dedi.

Başkan Neşet Gündüz: 'Sizin yaptığınız ülkemizi küçük düşürmek'

Patara giriş ücreti zamlandı mı? Patara giriş ücreti ne kadar? Patara giriş ücreti zamlandı mı? Patara giriş ücreti ne kadar?

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, 'Antalya’da Limak Otel işletmesini Türk müşteriden ‘milliyet farkı’ ödemesi almasını Tüketiciler Birliği Antalya Şube ve Tüketiciler Birliği olarak kınıyoruz. Herkesin seyahat etme, konaklama veya alışverişlerinde dil, din, ırk ve cinsiyet ayrımı yapılmadan özgürce ve güven içinde yapmalıdır. Bir Antalyalı olarak turizmin bu seviyeye gelmesi için çok uğraştık ve mücadele verdik. Ancak ne yaparsınız ki her alanda olduğu gibi konaklama sektöründe de böyle çürük elmalar çıkıyor. Memleketimize gelen her misafirimiz bizim için eşittir. Yaşayacakları herhangi bir olumsuzluk da derneğimize ulaşabilirler. Antalya’da Limak Otel işletmesine rezervasyonunu bir İngiliz internet sitesi üzerinden yapan Türk vatandaşı, 120 euro 'Milliyet Farkı' ücreti ödemek zorunda kalmıştır. Bu kadar mı milletimize düşmanız, bu kadar mı vatanında Türk Milletini ötekileştirebiliyoruz.  Bakanlıkça verilecek ceza önemli değil, yapılan hadsizlik ve Türk Milletini aşağılanması ceza ile geçiştirilecek bir durum de değildir. Şirket ise özür dileyerek, ‘Hizmet verdiğimiz alanda eşitlik kavramına aykırı herhangi bir ayrımcı tutum ve davranış söz konusu olamaz’ açıklamasını yapmıştır' dedi.

Başkan Neşet Gündüz: 'Sizin yaptığınız ülkemizi küçük düşürmek'

'HEM SUÇLULAR HEM GÜÇLÜLER'

Başkan Gündüz, 'Ardından da, “Habere konu olan yanıltıcı rezervasyon 14 Nisan 2024 tarihinde İngiltere üzerinden bir web sitesinden Türkiye’den iki kişi adına yapılmıştır. Misafirlerimiz otele geldiklerinde bir kişinin Romanya vatandaşı olduğu, rezervasyonun Türkiye’den yapılmış gibi gösterildiği, yanlış bilgi beyan edildiği anlaşılmıştır. Bunun üzerine fiyat farkı oluştuğu misafirlerimize aktarılmıştır. Bölgesel ve dönemsel kampanyalar nedeniyle bu tür fiyat farkları oluşabilmektedir. Derlerya, ‘kabahatı özüründen büyük’ Hala yağ gibi üste çıkmaya çalışıyorlar. Her açıklamalarında battıkça batıyorlar. Peki ben Limak Otel işletmesine soruyorum neden oteliniz için yapılan rezervasyonların nerden yapıldığı önemli? Türkiye’den yapılmış gibi, yanlış bilgi ve beyan edilmesi savunmalar gayri ciddidir. Siz ne bir devlet kuruluşunuz ne de bir mahkemesiniz. Sizin yaptığınız ülkemizi küçük düşürmek, Antalya halkına haksızlık ve turizm açısından da tartışılır durumdasınız.  T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Antalya İl Turizm Müdürlüğü’nden gelişmeleri de yakından takip edeceğiz' dedi.
 

Kaynak: Kamer Durdu