Eğitim-İş Antalya’dan 23 Nisan’da Eğitimde Laiklik Vurgusu

Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası Antalya 1 Nolu Şube Başkanı Sadık Acar, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısıyla yayımladığı mesajda, laik ve bilimsel eğitimden uzaklaşılmasına dikkat çekerek, çocukların geleceğinin tehdit altında olduğunu vurguladı.
23 Nisan: Yurttaşlık Bilincinin ve Ulusal Egemenliğin Sembolü
Eğitim-İş Antalya 1 Nolu Şube Başkanı Sadık Acar, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışının 105. yılında, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın sadece çocuklara adanmış bir bayram değil, aynı zamanda milletin tebaa olmaktan çıkıp yurttaşlık bilincine geçtiği gün olduğunu belirtti. Acar, “Bu tarih, bir ulus olma iradesinin resmi olarak tescillendiği kutlu bir gündür,” ifadelerini kullandı.
“Ulusal Egemenliğin İçi Boşaltılıyor”
Acar, ulusal egemenlik kavramının içinin sistematik olarak boşaltıldığını ve bu durumun çocukların geleceği üzerinde ciddi kaygılar oluşturduğunu ifade etti. Cumhuriyetin kurucu değerlerinden uzaklaşılırken, Milli Eğitim Bakanlığı’nın asli sorumluluklarını yerine getirmediğini vurguladı.
“Eğitim, İdeolojik Bir Aygıta Dönüştürüldü”
Siyasi iktidarın eğitimi, itaat eden bireyler yetiştirme hedefiyle bir araç haline getirdiğini söyleyen Acar, Milli Eğitim Bakanlığı’nın Diyanet İşleri Başkanlığı, tarikat ve cemaatlerle iş birliği içinde hareket ettiğini iddia etti. Eğitim sisteminin laiklikten, bilimsel ve kamusal temellerden uzaklaştırıldığını kaydetti.
“Eğitim Ayrıcalık Haline Geldi”
Acar, devlet okullarının fiziki ve teknolojik olarak yetersiz bırakıldığını, eğitimde eşitsizlik ve gericileşmenin derinleştiğini belirtti. Özel okulların oranının %1’den %20’ye yükseldiğini vurgulayan Acar, devlet okullarında eğitimin ciddi bir mali yüke dönüştüğünü ifade etti.
“Okullar, Adeta Medreseye Dönüştürüldü”
Eğitimde kast sisteminin oluştuğuna ve karma eğitimin tartışmaya açıldığına dikkat çeken Sadık Acar, tarikat ve cemaatlerin eğitim ortamlarında etkinlik göstermesinden duyduğu endişeyi dile getirdi. Okulların, modern eğitim kurumları kimliğinden uzaklaştırıldığını ifade etti.
“Bilimsel Eğitim Geriliyor, Öğrenciler Geri Kalıyor”
Türkiye'nin uluslararası eğitim başarı sıralamalarında geri sıralarda yer aldığını hatırlatan Acar, öğrencilerin okuduğunu anlamada, matematik ve fen bilimlerinde OECD ülkeleri içinde son sıralarda yer aldığını belirtti. Merkezi sınavlarda sıfır çeken öğrenci sayısının yüksekliği ve diplomalı işsizliğin artışı da mesajında yer aldı.
“Diyanet, Alternatif Eğitim Bakanlığına Dönüştü”
Sadık Acar, iktidarın laik ve bilimsel eğitim yerine dini temelli bir sistem inşa ettiğini, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın adeta alternatif bir Milli Eğitim Bakanlığı gibi çalıştığını ifade etti. Din derslerinin sayısındaki artışın, çağdaş eğitim hakkını zayıflattığını belirtti.
“Ulusal Egemenlik, Yurttaş Bilinci ile Yaşatılır”
23 Nisan’ın sadece bir çocuk bayramı olmadığını vurgulayan Acar, “Egemenlik, kayıtsız şartsız milletindir ve bu ilke korunmalıdır. Ulusal egemenlik; özgür bireyler, çağdaş yurttaşlar, güven ve birlikte yaşama arzusuyla mümkündür,” dedi.
“Eğitime ve Çocuklara Sahip Çıkmalıyız”
Acar, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Eğitim bir ülkenin geleceğidir. Tüm olumsuzluklara rağmen çocuklarımız aydınlık yarınların güvencesidir. Onlara sahip çıkmak hepimizin görevidir. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutluyor, geleceğe umutla bakıyoruz.”
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.