Bölgesel Krizler Antalya’nın Yüksek Turizm Hedefini Baltaladı

Yılın ilk 6,5 ayında 7,5 milyon ziyaretçiyi ağırlayan Antalya’da sezon güçlü başladı ancak beklentiler bölgesel krizlerle sekteye uğradı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, 2024 için konulan 18 milyon turist hedefinin, jeopolitik gelişmelerin etkisiyle ulaşılması güç bir hedef haline geldiğini söyledi.
"İyimser Bir Hedef Koymuşuz"
Kavaloğlu, “Rusya-Ukrayna savaşının sona ereceği umudumuz vardı. Üstüne İran-İsrail gerilimi ve Filistin’deki çatışmalar eklenince bölgedeki belirsizlikler turizmi baskıladı. 18 milyonluk hedefin fazla iyimser olduğu ortaya çıktı. Ancak 17 milyonu geçebileceğimizi düşünüyoruz” dedi.
İç Pazar ve Gurbetçiler Sektörü Sırtladı
Haziran sonunda Almanya ve Rusya pazarında kısmi düşüş görüldüğünü belirten Kavaloğlu, buna karşın İngiltere ve Polonya gibi pazarlarda artış yaşandığını aktardı. “Temmuz ve ağustos aylarında 5,6 milyon turist bekliyoruz. Bu rakama ulaşırsak, 2023’ün gerisinde kalmayız” dedi.
İç pazarda hareketliliğin sürdüğünü belirten Kavaloğlu, Avrupa’daki Türklerin tatil tercihlerinin Antalya’ya katkı sağladığını vurguladı: “Yurt dışındaki vatandaşlarımızın memleket sevgisi sektöre büyük moral oluyor.”
Ortadoğu Gerilimi Şehir Otellerine Darbe Vurdu
Antalya’yı da etkileyen İran-İsrail gerilimi, esas olarak İstanbul ve Marmara Bölgesi’ndeki şehir otellerini olumsuz etkiledi. “O dönemde Orta Doğulu turistlerin Türkiye'ye gelişi ciddi şekilde azaldı. Uçuşlar yeni yeni toparlanıyor ama o dönem kaybedildi” ifadelerini kullandı.
Rusya, hâlâ Antalya’ya en çok turist gönderen ülke olurken Almanya, İngiltere ve özellikle Polonya’nın yükselen pazarlar arasında olduğu bildirildi. Kavaloğlu, “Polonya’nın refah seviyesi artıyor, bu da bize yansıyor. Baltık ülkeleri ve Orta Asya pazarları da dikkat çekici” dedi.
Fiyatlar Yerinde Sayıyor, Kârlılık Baskı Altında
“Gelirimiz Euro, giderimiz TL ama kur artmadığı için maliyet baskısı bizi zorluyor” diyen Kavaloğlu, Avrupa’da fiyatları yükseltmenin zor olduğunu ifade etti.
"Antalya Hâlâ Rakiplerine Göre Avantajlı"
Antalya’nın Yunanistan, İtalya ve İspanya gibi turizm devlerine göre fiyat-performans açısından daha avantajlı olduğunu savunan Kavaloğlu, “Yunanistan’daki restoran fotoğraflarına aldanmamak gerek. Antalya, aynı kaliteyi daha uygun fiyata sunuyor” dedi.
Antalya’da Turizm Emekçilerinden Haftalık İzin Sömürüsü Tepkisi
Kaynak:İHA
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.