Antalya'da Otellerin Yüzde 81'i Sürdürülebilirlik Belgeli

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliğinin (AKTOB) Mayıs Ayı Geleneksel Buluşması kent merkezindeki bir otelde gerçekleştirildi. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy,Antalya Valisi Hulusi Şahin, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası(ATSO) Başkanı Yusuf Hacısüleyman, Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Erkan Yağcı ve çok sayıda turizmci katıldı.
Programda konuşan Bakan Ersoy, Türkiye’nin gözbebeği Antalya’nın turizmdeki başarılarını, potansiyelini ve geleceğe dair vizyonunu paylaştı.
Sezonun başladığını ve süreci turizmcilerle değerlendirdiklerinin altını çizen Bakan Ersoy, 2024 yılı ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
“2025’TE GECELİK ORTALAMA 116 DOLARA ULAŞTI”
2024 yılının Türkiye turizmi adına tarihi rekorların kırıldığı bir dönem olduğunu hatırlatan Bakan Ersoy, “Hedeflerimizi yukarı yönlü revize ederek 62,3 milyon ziyaretçi ve 61,1 milyar dolar gelirle tamamladık. 2017 ile 2024 arasında ziyaretçi sayısında yüzde 64, turizm gelirlerinde ise yüzde 95,5 oranında bir artış elde ettik. Bu artış, yalnızca niceliğe değil, niteliğe de verdiğimiz önemin bir göstergesidir. Nitekim birinci çeyrekler itibariyle yabancı ziyaretçilerimize ait kişi başı gecelik ortalama harcama 2017’de 75 dolarken, 2024’te 106 dolara, 2025’te ise 116 dolara ulaştı” diye konuştu.
“TÜRKİYE 4’ÜNCÜ SIRADA”
Bu gelişmelerin Birleşmiş Milletler Turizm Örgütü sıralamalarına da yansıdığını aktaran Bakan Ersoy, 2017 yılında 8’inci sırada yer alan Türkiye’nin 2023’te 5’inci, 2024’te ise 4’üncü sıraya yükseldiğini vurguladı.
Bakan Ersoy, 2025 yılı için hedeflerinin 65 milyon turist ve 64 milyar dolar gelir olduğunu da yineledi.
“TGA’YA ÖVGÜ”
Antalya’nın sadece Türkiye'nin değil, dünyanın en önemli turizm destinasyonlarından biri olma yolunda kararlılıkla ilerlediğini işaret eden Bakan Ersoy, “Bu başarı, sadece doğal güzelliklerimizin değil, aynı zamanda yürüttüğümüz stratejik tanıtım çalışmalarının ve yerel paydaşlarımızla kurduğumuz güçlü iş birliklerinin bir sonucudur. Tüm bu başarı hikayelerinin mimarlarından biri de hiç şüphesiz Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’dır. TGA, kuruluşundan bu yana ülkemizin tanıtım stratejisini yalnızca ulusal değil, küresel bir ölçekte başarıyla yürütmektedir. 2024 yılında Antalya’da gerçekleştirdiğimiz 46 etkinlikte 32 ülkeden 697 kişiyi ağırlarken, 2025 yılının yalnızca ilk dört ayında bu rakamı bin 288 kişiye çıkarmış olmamız, doğru yolda ilerlediğimizin açık bir göstergesidir. Bu kapsamda özellikle Wizz Air ile hayata geçirdiğimiz “Get Lost with Wizz Air” kampanyası, 138 milyon görüntülenmeye ulaşarak tarihin en başarılı kampanyalarından biri oldu.“ ifadelerine yer verdi.
“176 MİLYON GÖRÜNTÜLEME”
Tanıtım faaliyetlerinin dijital mecralarda yoğun şekilde sürdürdüklerini belirten Bakan Ersoy, GoTürkiye platformu üzerinden 2024 yılında 901 milyon, 2025’in ilk çeyreğinde ise 176 milyonun üzerinde dijital gösterim elde ettiklerini aktardı.
“TEMALI FİLMLERİN ETKİSİ”
Sadece tanıtımla yetinmediklerine değinen Bakan Ersoy, “İçerik üretimiyle de Antalya’nın kültürel ve tarihi zenginliklerini ön plana çıkarıyoruz. Turkish Riviera temalı filmlerimiz, “Sight & Sound Sessions” gibi özel projelerimizle dünyanın dört bir yanındaki izleyicilere ulaşarak yeni nesil bir turizm anlatısı oluşturuyoruz. Antalya’nın yer aldığı “Travels with Darley”, “Hidden TurkAegean” ve “Wonders of Turkey” gibi uluslararası yapımlar sayesinde milyonlarca kişiye doğrudan temas ettik. Elbette bu başarıda sürdürülebilirlik vizyonumuzun da büyük payı var. Antalya'da turizm işletmelerinin yüzde 81’inden fazlası sürdürülebilir turizm belgesine sahip. Bu oran, çevresel ve kültürel değerlerimize verdiğimiz önemi ortaya koyuyor” ifadelerine yer verdi.
“ANTALYA’DA GECE MÜZECİLİĞİ”
Gece müzeciliği gibi yenilikçi uygulamalarla sezonu 12 aya yaymayı, ziyaretçileri otel dışına çıkarmayı ve turistik hareketliliği kent merkezlerine taşımayı hedefledikleri belirten Bakan Ersoy, Alanya, Aspendos, Side, Patara gibi ören yerlerinin gece saatlerinde de ziyarete açık olması, bu hedefin somut bir adımı olduğunu aktardı.
“TURİZMİ 12 AYA YAYMAK”
Antalya’nın sadece deniz, kum ve güneşten ibaret olmadığına vurgu yapan Bakan Ersoy, “Spor turizminden gastronomiye, kültürden doğaya kadar çok yönlü bir destinasyon olduğunu artık tüm dünya biliyor. Bu bilinçle Tour of Antalya’dan Runtalya’ya, Golf turnuvalarından dalış turizmine kadar çok sayıda ulusal ve uluslararası etkinliğe destek veriyoruz. Turizmde temel hedefimiz; çevresel, kültürel ve ekonomik sürdürülebilirliği gözeterek turizm faaliyetlerini 81 ilimize ve yılın 12 ayına yaymak, böylece tüm bölgelerimizin kalkınmasına katkı sağlamak ve yerel değerleri koruyarak gelecek nesillere aktarmak. Bu kapsamda Antalya’da yalnızca deniz, kum ve güneş değil; bisiklet turizmi, doğa ve spor turizmi, arkeoloji, gastronomi ve kültür rotalarıyla çok yönlü bir turizm anlayışını yaygınlaştırıyoruz.” dedi.
“BİSİKLET DOSTU ANTALYA”
Bakan Ersoy, 2025 yılı itibarıyla Türkiye genelinde 28’i Antalya’da olmak üzere 58 bisiklet dostu konaklama tesisinin hizmet verdiğini ifade ederek,
Tour of Antalya, Runtalya Maratonu, Dünya Çocuklar Kupası gibi uluslararası spor organizasyonlarının, Antalya’nın çok yönlü tanıtımına hizmet etttiğini söyledi.
“BİN 149 ESERİ GETİRDİK”
“Geleceğe Miras” projesiyle arkeolojik alanlarda 12 ay süren kazı ve restorasyon çalışmalarına devam edildiğini dile getiren Bakan Ersoy, 2024 yılında yurtdışından toplam bin 149 eserin iadesinin gerçekleştirildiğini kaydetti.
“ANTALYA’DA OTELLERİN YÜZDE 81,15’İ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK BELGELİ”
Bakan Ersoy, Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi (GSTC) ile imzalanan iş birliği kapsamında yürütülen Sürdürülebilir Turizm Programı, uluslararası alanda Türkiye'yi örnek bir ülke konumuna getirdiğini, Antalya’daki tesislerin yüzde 81,15’inin bu program çerçevesinde sürdürülebilirlik belgesi aldığını vurguladı.
“KÜLTÜR YOLU FESTİVALİ 10 KASIM’DA ANTALYA’DA”
Bakan Ersoy, konuşmasına şöyle devam etti: “GoTürkiye platformumuz, bugün 4.5 milyon TikTok, 5.16 milyon YouTube, 3.8 milyon Instagram takipçisiyle dünya çapında en çok takip edilen ülke tanıtım hesabı olmuştur. Dijital alandaki bu başarı, ülkemizin tanıtım stratejisinin ne denli doğru ve etkili bir biçimde yürütüldüğünün somut bir örneğidir. Türkiye Kültür Yolu Festivali de kültür turizmine yaptığımız yatırımların bir başka örneğidir. Bu yıl 20 şehirde gerçekleştirilecek festivalin finali 10 Kasım’da Antalya’da yapılacaktır. 219 günlük süresiyle dünyanın en uzun soluklu kültür sanat festivali olan bu etkinlik, şehirlerimizin markalaşmasında kilit rol üstlenmektedir.”
“YENİ REKORLAR KIRILACAK”
Bakan Ersoy, 2025’in turizmde yeni rekorlar kırılacak bir yıl olacağını, hep birlikte Türkiye’yi turizmde küresel bir marka haline getirmeye devam edeceklerini sözlerine ekledi.
Konuşmaların ardından Bakan Ersoy’a katılımlarından dolayı plaket takdim edildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.