Antalya’da Harabe Okul Otizmli Çocuklara Eğitim Yuvası Oldu

Antalya’nın Aksu ilçesinde yıllar önce kaderine terk edilen köy okulu, otizmli çocuklar için yeniden hayat buldu.
Harabe Okul Eğitim Yuvasına Dönüştü
Aksu’nun Topallı Mahallesi’nde 1950 yılında inşa edilen ve uzun yıllardır kullanılmayan köy okulu, beş yıl önce başlatılan bir projeyle otizmli çocuklar için eğitim merkezine dönüştürüldü. Akdeniz Otizm Spor Kulübü Derneği’nin girişimleriyle başlayan projeye Milli Eğitim ve Gençlik Spor Bakanlığı destek verdi. Bir gönüllü iş insanı tarafından yenilenen binada, dört yıl önce sadece 12 çocukla başlayan eğitim serüveni, bugün 50 otizmli çocuğa ulaşmış durumda.
Eğitimin Kalbi Doğayla Atıyor
Hafta içi beş gün eğitim gören çocuklar, günde sekiz saat boyunca özel olarak yapılandırılmış sosyal ve akademik programlara katılıyor. Okul bahçesinde yaşayan iki eşek, koyunlar, tavuklar ve köpeklerle zaman geçiren çocuklar, doğa ve hayvan sevgisiyle gelişiyor. Merkezdeki faaliyetler sadece sınıf içiyle sınırlı kalmıyor; öğrenciler takı tasarımı, spor ve sanatsal çalışmalara da katılarak farklı alanlarda destekleniyor.
Anneler Omuz Omuza
Çocuklarıyla birlikte okula gelen anneler, yemek ve temizlik işlerini gönüllü olarak üstleniyor. Ayrıca, merkezin sabit giderlerini karşılayabilmek için zaman zaman seralarda çalışıyor ya da okulun bahçesinde ürettikleri mantı ve ekmek gibi ürünleri satarak gelir elde ediyorlar. Bu dayanışma modeli sayesinde merkezin sürdürülebilirliği sağlanıyor.
Sistem Otizmli Çocuklara Göre Kurgulandı
Akdeniz Otizm Spor Kulübü Derneği Başkanı Demet Çileli, otizmli bireylerin yaşamda yalnız bırakılmaması gerektiğini vurgulayarak, “18 yaşından sonra otizmli bireylerin çoğu sistem dışı kalıyor. Biz sistemi onların ilgilerine göre şekillendirdik. Burada herkes mutlu. Doğayla ve hayvanlarla iç içe, ezber bozan bir eğitim modeli uyguluyoruz” dedi.
Mahalleli Elini Taşın Altına Koydu
Topallı Mahallesi sakinleri de merkeze destek oluyor. Seralardan gönderilen meyve ve sebzelerle okulun mutfağı beslenirken, mahalle camiinin imamı da düzenli olarak katkıda bulunuyor. İmam Abdurrahman Toloman, “Çiftçiler ellerinde ne varsa getiriyor. Hafta sonları hayvanlara ben bakıyorum. El birliğiyle burayı ayakta tutuyoruz” dedi.
Öğretmenler Gelişim İçin Çalışıyor
Okulda görevli Görsel Sanatlar Öğretmeni Tutku Varışlı Er, öğrencilerle birlikte resim, takı ve süs eşyaları yaparak onların zihin ve motor gelişimlerine katkı sağladıklarını ifade etti. “Resimleri analiz ederek çocukları daha iyi tanıyoruz. Motor beceriler ve özgüven gelişiyor. Kendilerini ifade biçimleri değişiyor” dedi.
Dayanışma Kültürü Merkezde Yaşıyor
Demet Çileli, merkezin giderlerini karşılamak için imece usulü çalıştıklarını söyledi. “Bir anne iş olduğunda diğerleri çocuğuna bakıyor. Seralarda çalışıp gelir elde ediyoruz. Bu merkez engelli bireyler için umut olmalı. Atıl binalar benzer şekilde dönüştürülebilir” diyerek çağrıda bulundu.
Otizmli Çocuklardan Mesaj Var
Merkezde eğitim gören Furkan Şekerci, “Burada çok mutluyum. Arkadaşlarımla takı yapıyor, film izliyor, spor yapıyoruz” diyerek merkezin önemini dile getirdi.
Kaynak:Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.